Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.11. mi došla faktura od společnosti teleinfo se spatností 17.11. 2022 na nevyžádané služby. S touto společností jsem nikdy nekomunikoval ani si její služby nevyžádal.
doslova "Fakturujeme Vám aktualizaci v telefonním seznamu na internetu rok 2022"
Zákaz činosti by byl fajn.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, která si zaplacení údajného dluhu nárokuje. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost oprávněna údajnou pohledávku nárokovat.
V případě, že by se společnost rozhodla údajný dluh vymáhat skrze inkasní agentury, zdůrazňujeme, že spotřebitel není povinen výzvám inkasních agentur vyhovět. Ty ze zákona nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.