Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den. Před měsícem jsem v JENA Hradec Králové zakoupil jídelní židle, sedací soupravu a konferenční stolek s taburety. Po dodání zboží jsem zjistil několik nedostatků, kde nejzásadnější bylo to, že v sedácích židlí jsem našel kamínky, největší o velikosti cca 5 mm. Další zásadní nedostatek jsem zjistil při montování židlí. Vůbec totiž nepasovali otvory, kde se měl sešroubovat sedák židle s opěrákem. Druhý den jsem vše šel reklamovat přímo na prodejnu, kde jsme sepsali reklamaci. Odpověď na reklamaci přišla přesně za měsíc od jejího podání, kde mi bylo řečeno, že vše odpovídá svému provedení a výrobním technologiím. Okamžitě jsem tedy volal na centrálu firmy, kde mi bylo řečeno, že reklamace byla právem neuznána. Tak jsem paní před ukončením hovoru řekl, zda je běžné mít v židlích kamínky a ona mi na to řekla, drobné kamínky se tam mohou dostat. Ale mě kamínek o velikosti cca 5 mm nepřipadá jako malý.
Jídelní židle K51, eko kůže/alu, kód zboží: 909-0057/001
Při sepsání reklamace mi bylo řečeno, že vadné židle mi budou případně vyměněny za nové. Proto bych uvítal kdyby mi byly vadné díly vyměněny nebo dána určitá sleva.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Pokud nejsou splněny výše uvedené podmínky, kupujícímu vznikají nároky z vadného plnění. Kupující má primárně právo na dodání nové věci bez vad, pokud to není nepřiměřené. Pokud je možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, budou mít tyto způsoby vyřízení reklamace přednost.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.