Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den, dne 29.12.2020 jsme zakoupili vnoučatům přes Alzu.cz Hoverboard Eljet Offroad E1 černá barva za 4790 kč. První sezónu fungoval v pohodě. Když jsme vzali vnuka po zimě na jízdu ven, byli jsme v šoku. Přístroj byl řádně nabitý. Vnuk chvilku jel cca 5 minut a vyletěl z haverboardu tím skončil potlučený na zemi vynadala jsem mu, že nedává pozor a že je to jeho chyba.Vnuk na to, babi ale mě přístroj se zastavil a vyhodil. Opravdu přístroj už nejel. Vůbec neupozornil, že dochází baterie, což je velice nebezpečné.Zkoušeli jsme doma baterii nabít, ale opět vydržela max 5 min. Rozhodli jsme se pro reklamaci. Odvezli jsme přístroj do prodejny Alza v Ostravě dne 21.4.2022.
Byli jsme překvapení, když jsme dostalivyjádření, že reklamace nebyla uznána.záruka se nevztahuje na běžné opotřebení.
U produktu na našem webu dokonce uvádíme "Na baterii či akumulátor, které mohou být součástí produktu, se vztahuje doba životnosti v délce šesti měsíců, protože se jedná o spotřební materiál."Vyjádření autorizovaného servisního střediska je pro nás směrodatné.
Opet pisi nesouhlasim s vasim vyjadrenim, že si máme koupit novou baterii za 2985 kč a s tím nesouhlasíme. Baterie je soucasti vyrobku jak nam bylo receno a i Okresni soud zni po 24 mes.musi mit 50 % schopnost baterie coz po roce je temer nulova. Dobry den, na zaklade Vaseho reklamacniho vyjadreni, kde pisete, ze baterie je temer nefunkcni po jednom roce a ze si mame zakoupit novou, nesouhlasime s timto vyjadrenim. Dle paragrafu 2165 odstavec 1 obcanskeho zakoniku mame narok na zaruku 24 mesicu na cely zakoupeny kompletni vyrobek tudiz i baterii. Timto zadame vymenu celeho zbozi za nove, nebo vraceni penez. Reklamace nám tedy nebyla uznána a proto se obracíme na vás s prosbou o pomoc. Dnes už víme, že si přes Alzu nic nekoupíme. Když tato společnost nerespektuje vyjádření soudu ani paragrafy.
Pár vyjádření jsem tu vložila, zbytek mám uložené na emailu.
Předem děkuji za vaší pomoc a věřím, že vnoučata se dočkají nového Hoverboardu.
Bielecká
Hoverboard Eljet Offroad E1 černá. Produkt : SPTej009: 8594176634890
Reklamace by měla být vyřízená kladně, požadujeme nový výrobek.
|
Tweet |
Na baterii se vztahuje záruční doba v trvání 24 měsíců, ovšem životnost baterie je nejčastěji spjata s počtem nabíjecích cyklů, což se ale velmi špatně dokazuje a proto se používá paušální doba životnosti 6 měsíců. Záruční doba je tedy sice 24 měsíců, ale nevztahuje se na pokles kapacity baterie, která je způsobena běžným užíváním.
Pokud byl spotřebitelem zakoupen produkt, u kterého byla uvedena životnost baterie 6 měsíců, nejspíše s reklamací baterie neuspěje. Jestliže by však tato baterie např. vytekla, jednalo by se o vadu materiálu nebo provedení a v tomto případě by byla reklamace uznána.
Spotřebitel může zamítnutí reklamace rozporovat pomocí znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Více informací o této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna/detail/baterie-zivotnost-vs-zaruka/1395.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření. Informace jsme prověřovali detailně s reklamačním oddělením. Dle zjištěných informací se záruka vztahuje i na baterii - nicméně pouze na její funkčnost. Kapacita, která se počtem nabíjecích cyklů a užíváním snižuje, je přirozená vlastnost každého akumulátoru a nejde jí tedy zabránit. Z toho důvodu se nejedná o záruční vadu produktu, vyjádření servisního střediska je pro nás v tomto případě směrodatné a trváme na zamítnutí reklamace.
V případě, že zákazník s naším vyjádřením nesouhlasí, může se samozřejmě obrátit na servis osobně nebo pak na soudního znalce a zamítnutí reklamace s ním rozporovat.
Věřím, že pro Vás bude moje odpověď dostačující. Přeji Vám hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky.
Děkujeme za součinnost.
Souhlasíme s tvrzením společnosti, že se záruka nevztahuje na kapacitu (viz naše vyjádření), jestliže je snížena s ohledem na její používání. Pokud by se však kapacita snížila neúměrně s ohledem na používání, bylo by možné reklamaci uplatnit. Jednalo by se však o technickou záležitost, přičemž její posouzení bychom nechali na odbornících v daném oboru (servis, znalec apod.).
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k vývoji stížnosti mohl vyjádřit.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.