Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.11.2022 jsem cestovala vlakem LE 413 Leo Expres odjezd z Olomouce 20:00, předpokládaný příjezd do Studénky 20:57
Když jsem do jeli do Hranic na Moravě, bylo nám palubním personálem sděleno zpoždění cca 50 minut - I to už bylo velké zpoždění, ale vzhledem k tomu, že žijeme v České republice - nic mimořádného. V okamžiku, kdy uběhlo oněch 50 mminut nám bylo opět sděleno, že ještě 20 minut a vlak se rozjede. Takže informace o odjezdu měla časový horizont 21:15. Když uplynula i tato doba a vlak se nerozjel, požádala jsem personál o sdělní zda a kdy odjedeme. Personál nebyl informován o úplnosti informace. Vlastně nikdo nic nevěděl. Já a moji rodiče jsme volali na linku českých drah. To, co nám bylo sděleno je opravdu v 21. století neúnosné. Ani dispečink, ani informace nevěděli, kdy se vlastně vlak rozjede a hodiny utíkaly. Nemluvě o tom, že paní na spojovatelně byla velmi arogantní a nepříjemná. Vůbec nechápu, co takový člověk na této pozici dělá. Po opětovném volání na váš informační systém nám bylo v 22.30 sděleno, že oprava bude trvat do 2:15. To opravdu myslíte vážně, že nejste schopni zajistit alespoň řádnou informaci, kdy se vlak rozjede?? Snad opravu zajišťují fundovaní pracovníci, kteří musí mít odhad za jakou dobu závadu odstraní a jsou povinní komunikovat s dispečinkem. Nebo snad ve vaší (státní firmě) toto neplatí. Takže jsem byla nucena požádat rodiče, aby pro mne přijeli. Nemluvě o tom, že můj otec vstával v sobou v 5 hod do práce a domů jsme z Hranic dojeli po půlnoci. Měla jsem řádné koupenou jízdenku, dodržela jsem všechny podmínky pro cestování. Proto žádám o náhradu mé náhradní dopravy, která měla být zajištěna provozovatelem železnice. Chce vědět, jak mám postupovat, abych mohla svým rodičům zaplatit cestu - nemluvě o tom, že vaše linky, které mají pomáhat lidem, jsou zvlášť zpoplatněny. Já jsem studentka a jsem vděčná rodičům za to, že mě podporují na studiích. Nemohu po nich žádat další investice v této těžké době. Jsem přesvědčena, že se k tomuto problému postavíte čelem. A nebudete mi odepisovat ohranou frázi - že mám požádat svého dopravce. Můj dopravce zpoždění nezavinil a není provozoatel železnice Denisa Vnenková
Dne 25.11.2022 jsem cestovala vlakem LE 413 Leo Expres odjezd z Olomouce 20:00, předpokládaný příjezd do Studénky 20:57
Kompenzace náhradní dopravy z vlastní iniciativy - nebyla poskytnuta od provozovatele
|
Tweet |
Ke společnosti Leo Express Global a.s.:
Nebylo-li možné službu využít ve sjednané kvalitě, může spotřebitel uplatnit u společnosti reklamaci. Dle smluvních (resp. přepravních) podmínek společnosti Leo Express Global a.s. platí, že:
"Za zpoždění spoje náleží cestujícímu, který se nevzdal jízdy, odškodnění. Výše odškodnění činí: a)25 % při zpoždění spoje do cílové stanice cestujícího 60 až 119 minut; b)50 % při zpoždění spoje do cílové stanice cestujícího 120 a více minut.
Více informací o kompenzaci za zpoždění u společnosti Leo Express nalezen spotřebitel zde: https://www.leoexpress.com/cs/kontakt/refundace/kompenzace-za-zpozdeni.
K chování zaměstnanců:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Ke společnosti České dráhy, a.s.:
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.