Společnost


Alektum, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

91%
9%
Toto skore je založeno na 12 stížnostech.

#62594Vymáhání údajného dluhu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2022, před 2 lety

Miroslav Majdanský

Znění stížnosti

Dobrý den.
Před časem mě zavolala nějaká paní a oznámila mi že zastupuje fa Alektum.sro a že koupily pohledávku od nějaké firmy,už nevím název a že jim dlužím přes čtyři tisíce.Prý jsem nezaplatil za mějaké mince nebo tak nějak.Když jsem se ohradil že jsem si nic neobjednal,neobržel a že ani nic nechci mi zdělila že odkud by asi tak měla o mě osobní údaje.Zároveň hned vyhrožovala soudem a exekucí.Řekl jsem ji ať mi dají pokoj ,že takových firem je hodně co zkouší od lidí dostat peníza a zavěsil jsem.Asi po týdnu mi zase volal nějaký pán od této společnosti a velmi drze po mě chtěl peníze a opět vyhrožoval exekucí.Zdělil jsem mu ať mi pošle nějaké dokumenty jako smlouvu,objednávku nebo něco co je opravňuje k vymáhání částky a kde je můj právoplatný podpis.Zároveň jsem mu oznámil že se soudu nebojím.Načeš byl pán velmi arogantní,vulgární,jen vyhrožoval a opět exekuce.Teď 28.11. mi poslal sms s upozorněním na údajný dluh ve výši 4049.-kč.Zároveň poslal číslo jejich účtu a adresu firmy,telefon a email.
Jak se mohu bránit proti této společnosti a co mám udělat aby mi dali pokoj a i vymazali o mě osobní údaje.Nic jsem si neobjednal a ani nedostal.Jsem v invalidním důchodu a část mé diagnozi je i na špatný psychický stav po velkém osobním traumatu a takovéto situace jsou pro mne velmi nepříjemné a ubíjející.
Děkuji za odpověď a radu jak dál pokračovat. S pozravem Maj.


Produkt

Přesně nevím za co mám platit,údajně nějaké mince nebo něco podobného.


Požadované řešení

Prosím o radu jak to řešit a mít od nich pokoj a i vymazání z databáze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2022 10:22, před 2 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud nevznikla platná pohledávka, nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat.

Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Alektum, s.r.o..

Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči (původní) společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 08:57, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.