Společnost


Miroslav Bednarik

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62600Nedodané zboží a následně nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2022, před 2 lety

Iveta Vašíčková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 20. 9. jsem na e-shopu zdravyeshop.cz provedla nákup a odeslala platbu 629 Kč. Po 10 dnech jsem se dotázala, kdy bude moje zásilka expedována. Obratem jsem dostala odpověď, že čekali na štítky s českým popisem a že zboží bude ihned odesláno. Uplynulo dalších 5 dní a stále žádná informace o zásilce, ale samozřejmě opět ihned odchází. 10. 10. jsem konečně obdržela zásilku, v ní byl zcela jiný produkt. Reakce e-shopu byla, že mi ihned odesílají správný produkt. 20. 10. jsem obdržela druhou zásilku, což byla obálka s reklamačním letákem. Už jsem ztratila trpělivost a požádala e-shop o vracení peněz. Jakási paní Nicol shodila vinu na externí expediční firmu, s níž jsou v začátku spolupráce a nabídla mi opětovné zaslání produktu a omluvný voucher. Odmítla jsem a dál požadovala peníze. Během následujícího dne mi měl přijít dobropis. Po dalších upomínkách byla do komunikace přidána údajná účetní, která mi 31. 10. zaslala dobropis se splatností 14. 11. V těchto 14 dnech byla nemocná a pak už ani nereagovala. Zahájila jsem další kolo e-mailů s dotazy o zaslání peněz, pár jich bylo bez odezvy a dnes odpověď opět od Nicol, že do 1. 12. budu mít peníze na účtě a že mohu požádat účetní o doklad o provedené platbě. Přijde mi to jako nehoráznost, ale vidím, že jsem jedna z mnoha, kdo jim naletěl. Vy ostatní, buďte, prosím, obezřetní a vyhněte se tomuto e-shopu obloukem.


Produkt

Puhdistamo Super Omega 3 120 kapslí


Požadované řešení

Vracení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2022 11:07, před 2 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.12.2022 18:25, před 2 lety

Dobrý den, reklamaci uznáváme zasíláme DB. Platba bude prevedena do 4.12.2022

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.12.2022 21:09, před 2 lety


Iveta Vašíčková

Dobrý den, žádnou platbu jsem doposud stále neobdržela. Termín výše uvedený je již několikátý v pořadí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2022 14:39, před 2 lety

Děkujeme za součinnost.

Stížnost přeřazujeme na prodávajícího, aby mohl informovat, zda byla platba skutečně odeslána. Spotřebitele následně požádáme o potvrzení přijetí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 11:34, před rokem

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.