Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
PATŘÍM MEZI KLIENTY ZKRACHOVALÉ BOHEMIA ENERGY A SPADL JSEM NEDOBROVOLNĚ DO OSIDEL EONU JAKO DPI. P.BABIŠ, HAVLÍČEK A P. SCHILLEROVÁ DODNES TVRDÍ JAK LIDEM ZAJISTILI ODPUŠTĚNÍ DPH ZA ELEKTŘINU ZA MĚSÍCE LISTOPAD A PROSINEC 21. EON NA TO NEDBÁ A KLIDNĚ TO FAKTUROVAL (+ÚMYSLNĚ NAÚČTOVANOU NESPOTŘEBOVANOU SPOTŘEBU). PO MNOHA MĚSÍCÍCH EON UZNAL, ŽE NEMŮŽE TRVAT NA POŽADAVKU ABY KLIENT PLATIL ZA NĚCO CO NESPOTŘEBUJE (A POŽADAVEK SNÍŽIL O CCA 20 TISÍC), ALE DODNES TRVÁ NA DPH. SVÉ VYDÍRÁNÍ PŘEDAL MBA FINANCE, KTEŘÍ ARGUMENTY NESLYŠÍ,VYVÍJÍ NÁTLAK A TRVÁ NA ZAPLACENÍ DPH A DOKONCE I ÚROKY A SVOU ODMĚNU ZA JEDEN TELEFONÁT VE VÝŠÍ 5 TISÍC. VŠEMU SE MYSLÍM DODNES SMĚJE MAJITEL BE, VŠICNI TZV. DPI, STÁT (MÁ DÍKY KRACHU BE VĚTŠÍ ZISKY NA DPH) I "VYDĚRAČI" Z MBA. ZTRATIL JSEM SPOUSTU ČASU A NAKONEC SE MI PODAŘILO DOSÁHNOUT ABYCH NEPLATIL CO JSEM NESPOTŘEBOVAL, ALE NA NEÚČTOVÁNÍ DPH ZA 11-12/21 EON NESLYŠÍ. DOMNÍVÁM SE, ŽE I JINÁ DPI POSTUPOVALI PODOBNĚ. POKUD SI DĚLÁTE ODEČTY, PODÍVEJTE SE NA SPOTŘEBU A TAKÉ FAKTURU ZA KONEC ROKU 21.MYSLÍM, ŽE PODVEDENÝCH (VE ÚČTOVÁNÍ NESPOTŘEBOVANÉ ENERGIE I DPH) BYLA SPOUSTA.
DPI S EON
CHTĚL BYCH, ABYCH VE SHODĚ S TVRZENÍMI LOŇSKÉ MINISTRYNĚ FINANCÍ SCHILLEROVÉ, MINISTRA PRŮMYSLU A OBCHODU HAVLÍČKA I PREMIÉRA BABIŠE (VŠICHNI ANO) DOSÁHNUL SPRAVEDLNOSTI A ABY MI BYLA DORUČENA ŘÁDNÁ FAKTURA A SPRÁVNĚ UVEDENO DATUM ZDANITELNÉHO PLNĚNÍ V DEN, KDY JSEM ODCHÁZEL OD EON A TEDY NEÚČTOVÁNÍ DPH ZA MĚSÍCE LISTOPAD A PROSINEC 21. A ABY MI TAKY NĚKDO, KOHO JSEM SI NEOBJEDNAL, NEÚČTOVAL PRO SEBE ODMĚNU + ÚROKY Z PRODLENÍ Z IMAGINÁRNÍ ČÁSTKY. VEŠKEROU KORPONDENCI ZA VÍCE NEŽ PŮL ROKU DODÁM NA VYŽÁDÁNÍ
|
Tweet |
K prominutí DPH z elektřiny a plynu v loňském roce:
Rozhodnutí o prominutí DPH za dodání elektřiny a plynu v listopadu a prosinci 2021 bylo shledáno nezákonným pro rozpor s daňovým řádem i s právem EU. Toto rozhodnutí tedy bylo zrušeno s právními účinky až ode dne právní moci rozhodnutí. Fakticky tedy nedošlo ke změně daňových povinností na DPH za předmětné zdaňovací období. Stejně tak nevznikl ani dodatečný nárok na odpočet daně, tzn. že spotřebitelé nemusejí nic vracet za již prominutou DPH.
Více informací o této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2022/lonske-prominuti-dph-z-elektriny-a-plynu-47999/.
K vyúčtování za listopad a prosinec roku 2021:
Pokud bylo spotřebiteli dodáno špatné vyúčtování, měl uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Pokud reklamaci tehdy spotřebitel neuplatnil, obáváme se, že již na "prominutí" DPH za měsíce listopad a prosinec 2021 nemá nárok vzhledem ke zrušení rozhodnutí o prominutí DPH.
Ke společnosti M.B.A. Finance s.r.o.:
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Tato inkasní agentura nemá žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli. Aby mohla být nařízena exekuce, musela by společnost nejprve uplatnit svoji pohledávku u soudu.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.