Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#6261Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

15 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.03.2015, před 10 lety

Pavel Štika

Znění stížnosti

Dobrý den,
19.2. jsem šel reklamovat zboží do obchodu Alza ( hodinky Samsung galaxy gear 2 neo ). Jako závadu jsem hlásil ulomení kusu hodinek při naprosto slušném zacházení ( nekvalita materiálu ). Hodinky byly ve slušném stavu, kde mi i při převzení sepsali: "stav klasické znaky použití místy drobné oděrky jinak ok". Reklamace mi včera přišla jako zamítnutá s důvodem: "Neuznáno z důvodu mechanického poškození displeje / touchpanelu / napájecího konektoru / USB konektoru".

Podle mě je danná informace lživá ( už kvůli tomu, jak se liší popis při převzetí a důvod zamítnutí reklamace ), a proto bych se chtěl zeptat, jak v tomto případě postupovat. Zboží jsem dusod nevyzvedl, protože nechci převzít něco, co je podle mě odůvodněno naprosto nesprávně.

Zajímavé je na tom i to, že v servisu to bylo podle stavu cca 2 týdny a zamítlo se to až po takové době.

PS: Stejný dotaz jsem psal i na ČOI ( zatím bez odpovědi )

Mnohokrát děkuji za odpověď. S přáním hezkého dne. Pavel Štika


Produkt

Hodinky samsung galaxy gear 2 neo. Kód reklamace na Alza.cz je SRE15082789


Požadované řešení

V praxi je mi jedno jestli dostanu peníze či se zboží opraví. Prostě bych jen rád veděl, zda byl postup vyřízení reklamace správný a byl bych rád, kdyby za případné pochybení byly konkrétní subjekty potrestány.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2015 16:58, před 10 lety

Stížnost byla přeřazena na společnost Alza.cz a.s., protože spotřebitel uvádí, že tento subjekt je v pozici prodávajícího a také, že reklamace byla přímo u něj uplatněna.

V tomto případě je podstatné, zda může spotřebitel prokázat stav zboží v době uplatnění reklamace. Protokol o přijetí zboží do reklamace může v tomto případě sloužit jako důkaz. Zejména v případě, kdyby se jednalo o viditelné poškození, lze předpokládat, že by bylo v protokolu uvedeno, když je z něj patrno, že proběhla vizuální kontrola zařízení.

Pokud by bylo zařízení poškozeno v průběhu reklamace, odpovídá za toto poškození ten, kdo od spotřebitele převzal věc v rámci plnění závazku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to požádáte. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Dále je důležité, co spotřebitel reklamoval. Pokud by předmětné poškození nebylo příčinou vady, neměla by být reklamace z tohoto důvodu zamítnuta. Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. V tomto případě je tedy otázkou, zda proběhlo nějaké odborné posouzení. Nicméně nesplnění této povinnosti nemá přímo soukromoprávní důsledky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.3.2015 16:39, před 10 lety

Vážený pane Štiko,

velmi mě mrzí vzniklá nesrovnalost. Autorizovaný servis Vaši reklamaci neuznal z důvodu mechanického poškození, na které se záruka nevztahuje. Omlouvám se, že jsme Vám omylem odeslali nesprávné potvrzení sms zprávou, které neodpovídalo Vašemu konkrétnímu případu.

Vzhledem k tomu, že jste od nás obdržel nesprávnou informaci, postarala jsem se pro Vás o změnu vyřízení Vaší reklamace, nově bude ukončena dobropisem. Prosím Vás proto o dodání kompletního příslušenství, aby kolegové z reklamačního oddělení mohli dořešit jeho vystavení.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den.

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
31.3.2015 23:29, před 10 lety


Pavel Štika

Hodnocení:

Komentář: Klobouk dolů.