Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupil jsem letenky u Kiwi.com Rezervace č. ***
Cesta do Porto přes přestup v Touluse byla zrušena díky stavce ve Francii.
Let se měl uskutečnit 16.9.2022.
Od té doby se marně pokouším o navrácení vynaložených prostředků.
Kiwi mi sdělilo,,
Vezměte laskavě na vědomí, že tuto informaci předáme našemu finančnímu týmu, aby Vám tuto refundaci přeposlal. Na Váš let od společností Easy jet a Ryanair jsme však obdrželi odpověď, že Vám není možné vrátit peníze.
Žádám o poskytnutí podkladů pro pojištovnu pro uhrazení vynaložených nákladů, ale také do dnešního dne jsem nedostal žádnou odpověd.
Rezervace č. ***
Navrácení financí za neuskutečněný let a dodání podkladů pro pojištovnu pro úhradu zbylé škodní události.
|
Tweet |
Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Cenu letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Doporučujeme se dále více nespoléhat s vymáháním částky na Kiwi.com s.r.o., ale oslovit leteckou společnost na přímo.
Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení").
Dle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.
Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst.
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Formulář pro uplatnění kompenzace u společnosti Ryanair nalezne spotřebitel zde: https://onlineform.ryanair.com/cz/cs/eu-261.
Formulář pro společnost easyJet nalezne spotřebitel zde: https://www.easyjet.com/en/claim/eu261.
Ohledně podkladů pro pojišťovnu taktéž doporučujeme spotřebiteli kontaktovat přímo letecké společnosti.
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckými dopravci, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckých dopravců spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.