Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pečlivě jsme zvažovali výběr motoru u teto firmy a podminka byla dobrá funkčnost a historie vozu.
S pánem jsme tedy obešli cele vrakoviště a vybrali vhodny motor do naseho auta a domluvili se na podmínkách. Cena pevna 12.000 korun. Vůz a motor jsem si poctivě nafotil. A pozdeji si overil i VIN s km.
Podminka byla slozit zalohu 1000 kc. Nicméně nasledna faktura jiz byla na 1200 jakoze DPH. Coz je zajimave, protoze finalni cena byla 12200 s tím ze odmitli vydat příjmový doklad a byl vydan jen jakysi Zaruční 30denni list, bez ceny s možností vymeny. Na dotaz bylo odpovězeno,ze to je prostě DPH za službu. Což by mohlo nase úřady take jiste zajimat.
Ale k věci, poté co nam byl motor naložen do vozu jsem si všiml hned několika odlišností. Jiné barevne uchyty kabelu, přívod paliva totalne zrezly ačkoliv před týdnem bez koroze, naftovy vstřikovač byl cerny, nikoliv měděný, jeden plastovy uchyt praskly, což mohlo teoreticky vzniknout manipulaci. A veškeré dily označené fialovym lakem asi pro nejakou kontrolu. Ale v tom nevidim smysl.
Na to jsem reagoval, že chci vidět to původní auto, ktere jinak nemělo výrazné závady na karoserii. Odpovědět byla, že dnes bylo vozidlo sešrotováno! Což se tedy velmi divim když všechny ostatní dily vozu neměly žádnou zavadu a dily se mohly dále použít.
Ale že mi mohou dát na výběr klidně jine ale jiz vyndane motory, ktere nelze vyzkoušet.
Dané vozidlo je jinak stale v nabidce na webu.
Bohužel jsme neměli v zaloze jiny motor a museli jsme dnes vzit, jinak bych samozřejmě okamžitě odstoupil od dohody a trval na vraceni i zalohy vcetne DPH! Pan mne několikrat ubezpečit ze to je totozny motor ale jak mohlo dojit k těm kouzelnickým změnám nedokazal vysvetlit.
Jasný podvod a koupili jsme něco o čem nemám ani páru, jak bude fungovat a jak dlouho vydrží. Ve finale to může být motor, který má 300K najeto a je před smrti.
Děkuji za skvely obchod! A to ze to bude mechanik dávat do naseho auta mne vůbec neuklidnilo.
Motor 1.6Hdi 80kw
Vratit ani vyměnit motor nelze ... Nemam jiz k vám důvěru a bydlíme 120km daleko. Náš mechanik musi v terminu vyměnit motor. Jediné adekvátní řešení, pokud nechtějí tahanice s urady, je nejméně 50% ponížení ceny za motor.
|
Tweet |
Při koupi používaného motoru platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí motor vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U použitého motoru hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení motoru vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad motor mohl trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze, pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele a ten od smlouvy odstoupí, oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by došlo k situaci, že společnost reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat společnosti výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
K vynaloženým nákladům reklamace:
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,70 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 511/2021 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.