Společnost


Via SMS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62621Zaplacení navíc částky po více, jak měsíci po uhrazené celé částky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2022, před 2 lety

Zuzana Kafkova

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dneska 30.11. mi byla poslana sms, ze dluzim stale peníze i kdyz jsem predem volala a zeptala jsem se presne na castku k zaplaceni 27.10. byla castka 8261 Kc. Zaplatila jsem a neprislo mi ani zadne potvrzeni o prijate platbe ani email. Brala jsem to tedy,ze to je uzavrena zalezitost. Dneska 30.11. mi bylo oznameno, ze mi byla vystavena 27.10. faktura na 27 kc. Coz ani na email ani v profilu nebylo poslano. K dnesnimu dni pry castka cini 80,58 kc.
Coz tomu nerozumim, za prve je to trojnasobek za jeden mesic a za druhe proc bych to mela platit, kdyz jsem platbu odeslala 27.10. jelikoz, to bylo i pres stejnou banku penize museli prijit obratem. Jestli si platbu zauctovali po nekolika dnech v systemu( 27. Byl sice ctvrtek a patek statni svatek) tak i tak by datum melo byt v bance uvedeno na vypise 27.10.Jsem silne ** za jejich chovani. Nedokazou mi na telefonu vysvetlit, za co ty penize jsou. Pry jiny den jsem to zaplatila a mozna to byli uroky, ale volala jsem i jsem se divala do profilu 27.10. at mi reknou presnou castku. Takze to je blbost. Nehlede, ze ted se do profilu nemuzu prihlasit ani kdyz jsem zadala o nove heslo 2x..


Produkt

Kratkodobá půjčka


Požadované řešení

Vyřešit a stornovat cely chybny poplatek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2022 09:04, před 2 lety

Dle webových stránek společnosti, jednou za měsíc spotřebiteli má být odeslán společností e-mail s vyúčtováním, ve kterém bude uvedena částka pro úplné splacení úvěru a minimální splátky, spolu s termínem splatnosti. Částku je přitom nutné převést na bankovní účet tak, aby byla započtena nejpozději v den splatnosti. Pokud by nebyla spotřebitelem uhrazena ani minimální částka, nebo by byla splátka opožděná, každý den prodlení si bude společnost účtovat smluvní pokutu ve výši 0,1% z částky po splatnosti.

Jestliže spotřebitel telefonoval společnosti, kde mu na telefonní lince byla zaměstnancem sdělena částka pro splacení úvěru v určité výši, je toto jednání zaměstnance závazné pro společnost Via SMS, s.r.o. dle § 166 občanského zákona. Zaplacením této částky je úvěr splacen, nicméně je důležité, zda došlo k řádné platbě ze strany spotřebitele.

Pokud byla platba opožděná, nebyla započtena na účet společnosti v den splatnosti, účtuje si společnost za každý den prodlení 0,1% z částky po splatnosti. V tomto případě si strany sjednaly smluvní pokutu, kterou věřitel (společnost) při porušení smluvní povinnosti (opožděné platby) dle zákona může požadovat bez ohledu na to, zda mu porušením utvrzené povinnosti vznikla škoda.

V případě nepřiměřeně vysoké smluvní pokuty, může soud tuto pokutu snížit s přihlédnutím k hodnotě a významu zajišťované povinnosti. Dle judikatury ovšem není možné určit pevnou hranici denní sazby smluvní pokuty, nad kterou by její výše byla již považována za nepřiměřenou. V případě, kdy by soud shledal smluvní pokutu za nepřiměřenou, rozhodl by o jejím případném snížením na přiměřenou výši. Domníváme se však, že ujednaná smluvní pokuta ve výši 0,1% je v tomto případě přiměřená.

Při převodu peněz z účtu na účet v jedné bance má banka ze zákona povinnost peníze připsat ještě tentýž pracovní den. Pokud tak banka neučinila a spotřebiteli tím vznikla škoda ve výši smluvní pokuty, lze toto plnění pro porušení povinností banky požadovat po bance.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 10:14, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.