Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Zakoupeni mobilního telefonu značky SAMSUNG GALAXY Z FLIP3 5G 256GB dne 1.3 2022 - po 153 dnech od zakoupenÍ telefonu a běžného a šetrného zacházení mi stmavl zničeho nic displej telefonu.Nereagoval na dotik a vlastně vůbec na nic.Jelikož jsem měla přikoupenou okamžitou výměnu právě pro tyto situace a hlavně doporučení prodávajícího který mě upozornil,že u těchto telefonu jsou tyhle věci časté neduhy,jsem vyrazila do Alzy reklamovat tj.31.7.2022.Po ukázání telefonu prodavači a kontrole displeje mi bylo sděleno že nejsem první s tímto problémem a okamžitě řešil výměnu telefonu - telefon vyměněn a doporučeno prodejcem kdyby se něco takového vyskytlo opakovaně mám zase přijet na reklamaci.Já naprosto spokojená jela domu.Dne 25.11.2022 po 117 dnech se bohužel vyskytla ta samá závada na displeji telefonu.Opět jsem vyrazila telefon reklamovat do pobočky Alza Chráštany.K mému zděšeni došlo po rozhovoru s prodavačem který hned na mě spustil ,že na tohle se reklamace nevztahuje,že to je mechanické poškození a že telefon bude zaslán do servisu kde mají na posouzení 30dní a popřípadě když budu chtít tak mi vymění displej který bude stát pravděpodobně 70% z celkové ceny mobilu a že si veškerou opravu zaplatím.Moje upozornění že už jsem tu jednou na výměně byla a tato závada mi byla uznána že se to dost často u těchto telefonů stává mě stejně nikdo neposlouchal.Domnívám se že postup tohoto prodejce byl naprosto špatný a mě dostal do situace kdy si budu muset asi koupit nový mobil a čekat jak se vyjádří servis co s telefonem dál.(vyhozeno oknem pomalu 30000kč a oči pro pláč)Proto jsem měla přikoupenou okamžitou výměnu abych se tomuhle vyhla. Já si trvám na tom ,že moje chyba to nebyla a reklamace měla být uznána jako ta předešlá.
SAMSUNG GALAXY Z FLIP3 5G 256GB
Uznání záruky okamžité výměny
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel zakoupil záruku okamžité výměny, očekává, že bude možné nefungující zboží vyměnit ihned. Na webových stránkách společnosti Alza je navíc uvedeno, že pokud je adekvátní zboží na dané prodejně skladem, dostane spotřebitel produkt obratem ihned. V opačném případě by měl technik náhradu zajistit a do dvou dní by tak nové zboží mělo být připraveno k vyzvednutí na pobočce. V případě, kdy už není model skladem, společnost Alza nabídne spotřebiteli alternativu produktu v cenové hladině přibližně 5 % z ceny původního modelu.
Službu okamžité výměny nelze využít v případě, kdy je zboží mechanicky poškozené. Domníváme se však, že pokud v tomto případě zboží se stejnou vadou bylo přijato a okamžitě vyměněno již dříve, měl by být postup při stejné vadě obdobný.
Pokud byl telefon přijat do reklamačního procesu a reklamaci by společnost následně zamítla, je možné odůvodnění zamítnuté reklamace rozporovat znaleckým posudkem. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Informace jsem ověřovala s reklamačním oddělením a u druhé reklamace bylo bohužel zjištěno mechanické poškození displeje - v pravém dolním rohu prasklina. Na mechanické poškození se Záruka Okamžité výměny ani záruční podmínky výrobce bohužel nevztahují a proto byla reklamace zamítnuta. Jelikož paní Veselá uvedla, že si v případě mechanického poškození přeje cenový návrh opravy, byl produkt zaslán na zhodnocení do servisu na naše náklady zprostředkování.
Věřím, že pro Vás bude moje odpověď dostačující.
Přeji Vám hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za součinnost.
Jestliže se jednalo o vadu způsobenou mechanicky spotřebitelem, služba Okamžité výměny se na tuto situaci vztahovat nebude.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vyjádření společnosti reagovat.
Dobrý den,po vyjádření obchodu alza jsme s manželem zjistili,že nám jako reklamaci do reklamačního protokolu pan prodávající napsal jako závadu displeje (prasklina v pravém spodním rohu).Bohužel tato skutečnost není pravdivá.Hodinu jsme strávili s manželem na prodejně při reklamaci našeho telefonu a hodinu tam pan prodávající hledal (nějakou) tečku v každém rohu telefonu.Nakonec nám pán prodávající sám osobně strhnul z našeho telefonu ochrannou foliji a ukazoval nám (nějakou) údajnou tečku která se nacházela údajně pod folijí (píši údajně protože ani já a ani manžel jsme opravdu nic neviděli).Vyjádření servisu bylo jako závada uvedeno (ze zařízení byla odebrána ochranná folie a tímto byl pravděpodobně displej poškozen)prostě mechanické poškození.
Už opravdu nevím co si mám o společnosti Alza myslet.Telefon jsme si dali na vlastní náklady opravyt byl od prví výměny 2 měsíce starý = (11,637kč).Podotýkám,že pokud se chyba vyskytne znova po opravě = určitě už vím ,že je lepší telefon hodit do popelnice.I když máte záruku tak Vám to neni nic platné.Co jsem se zde dočetla tak takových podvedených lidí je tu opravdu mnoho co dopadli jako mi.
Dobrý den, děkuji za vyjádření.
Jak paní Veselá ve své zprávě uvádí, produkt byl z důvodu mechanického poškození opraven na její náklady.
K této situaci již bohužel nemáme co více dodat a prosím Vás tedy o případné uzvaření sporu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme stranám za součinnost.
S ohledem na výše uvedená vyjádření jsme však nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.
Spotřebitelka se dále může obrátit na ČOI (viz původní vyjádření). V případě potřeby rychlé právní rady může také využít naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.