Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#62626Zamítnutí odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2022, před 2 lety

Stanislav Malec

Znění stížnosti

Dobrý den,

navazuji na stížnost:
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/62375/zamitnuti-2x-reklamace-v-6-mesicich-od-koupi

Kde jsem odstoupil od kupní smlouvy z důvodu nedodržení zákonné odpovědnosti za jakost prodejcem, dle § 2113 občanského zákoníku, kde se zárukou za jakost jako prodávající zavazujete, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Nastala situace, kdy se vada projevila v průběhu šesti měsíců od převzetí, takže se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, tedy CZC.cz s.r.o., pokud reklamaci zamítá. Vzhledem k síle domněnky se nepovažuje za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení o mechanickém poškození, ale prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Přestože jsem je na výše uvedený fakt upozornil písemně ještě před vypršením 30 denní reklamační lhůty na vyřízení, a požádal o poskytnutí tohoto posudku, tak odmítli doložit odborný či znalecký posudek, který by prokazoval, že závada za žádných okolností nemohla být součástí výrobku, nebo z něhož bude například vyplývalo, že vadu zboží způsobil sám spotřebitel neodborným zacházením. V tomto případě tedy došlo k porušení zákonné záruky a odpovědnosti za jakost a též nedodržení lhůty pro řádné vyřízení reklamace, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, tím, že prodávající moji reklamaci včas nevyřídil a nedoložil veškerou potřebnou dokumentaci.

Jelikož i přes výše uvedené skutečnosti došlo k zamítnutí odstoupení od kupní smlouvy, tak to chápu tak, že každý obchodní subjekt může libovolně zamítat reklamace i klidně v den zakoupení produktu, když ve své komunikaci uvede, že "produkt jeví známky mechanického poškození uživatelem" aniž by poskytl oficiální vyjádření odborníka nebo soudního znalce, je to tak? Část vyjádření ".. uživatelem" byla dodána až v zamítnutí odstoupení od smlouvy, ale v reklamačním protokolu uvedena nebyla.

Ještě pro úplnost dodám, že při zamítnutí odstoupení od kupní smlouvy nabídli, že 10% opravy zaplatí oni.

Děkuji.


Produkt

Apple MacBook M1 Pro 14 2021


Požadované řešení

odstoupení od smlouvu a vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2022 09:39, před 2 lety

Pokud by byla společnost povinna při každé reklamaci vyhotovovat znalecký posudek, bylo by to pro ni neúměrně nákladné. Jak již bylo zmíněno v minulé stížnosti, společnost nelze k tomuto postupu donutit.

Jestliže znalecký posudek společnost nevyhotovila a spotřebitel se domnívá, že má na uznání reklamace nárok, může znalecký posudek nechat vyhotovit on. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, lze cenu posudku oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Zamítnutí reklamace je dle našeho názoru možné učinit i posudkem servisu, který by v tomto případě byl odborným posudkem.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.