Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den. Dnes sem volal ohlede telefonu rog 5s. Ktery sem dal 28.11 na reklamaci a mal sem zaplacenou okamzitou vymenu. Jelikos mi prisel mail ze si muzu objednet jine zbozi tak sem vcera ucinil a postupoval sem podle pokinu vašeho pracovnika. Do ted se mi nikto neozval a sem docela sklamany jak se mnou alza jedna a ignoruje moje prozby.
Chtel bych aby mi pokracovala zaruka okamzite vymeny. Ale s mi strany si myslim ze by mnela automaticky pokracovat kdyz sem si ji zaplatil na dva roky
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel zakoupil záruku okamžité výměny, očekává, že bude možné nefungující zboží vyměnit ihned. Na webových stránkách společnosti Alza je navíc uvedeno, že pokud je adekvátní zboží na dané prodejně skladem, dostane spotřebitel produkt obratem ihned. V opačném případě by měl technik náhradu zajistit a do dvou dní by tak nové zboží mělo být připraveno k vyzvednutí na pobočce. V případě, kdy už není model skladem, společnost Alza nabídne spotřebiteli alternativu produktu v cenové hladině, která může být povýšena nebo ponížena o 5 % oproti původní ceně zboží, za kterou kupující zboží zakoupil.
Dle obchodních podmínek společnosti:
Bod V.: "Počet uplatnění nároků na odstranění vad zboží v době Okamžité výměny je omezen, a to tak, že kupující může nárok na Okamžitou výměnu uplatnit po dobu trvání záruky na zboží pouze třikrát."
Bod VI.: "Okamžitou výměnu lze převést i na jiný výrobek stejné výrobkové kategorie, pokud v průběhu zákonné záruční doby dle občanského zákoníku došlo u prodávajícího k výměně původního výrobku, na nějž byla uzavřena služba o okamžité výměně, za nový. I tato změna musí být písemně oznámena prodávajícímu."
S ohledem na skutečnost, že v případě výměny zboží pokračuje původní záruka, měla by se dle bodu V. těchto obchodních podmínek vztahovat Okamžitá výměna automaticky i na vyměněné zboží. Zároveň se domníváme, že citované ustanovení bodu VI. lze považovat za překvapivé, neboť lze důvodně předpokládat, že každý spotřebitel bude chtít tuto službu přenést na nové zboží. K takovému ustanovení by se dle § 1753 občanského zákoníku nepřihlíželo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Prikládám prijmovy doklad a cislo reklamace
Děkujeme spotřebiteli za doložení podrobnějších údajů k identifikaci případu. Zároveň stížnost přeřazujeme do neveřejného režimu z důvodu ochrany osobních údajů.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k případu mohla vyjádřit.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti za vyjádření.
Reklamace byla již z naší strany vyřízená výměnou za nový produkt.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Ja sem se na help desku domluvil s podporou ze mi budu vrateny penize za zaplacenu zaruku okamzite vymeny jelikos nedodrzeli stanovenu lhutu kterou maji v podminkas. Cim porusili podminky ktere samy nedodrzeli
Děkujeme za reakci.
Na základě výše uvedeného žádáme spotřebitele o potvrzení níže uvedených bodů:
1) reklamace telefonu byla vyřízena výměnou za nový kus
2) peníze za rychlou výměnu byly vráceny, neboť výměna neproběhla ve stanoveném termínu
V případě, že jsou obě tvrzení pravdivá, žádáme spotřebitele o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.