Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jsem cca 15 let zákaznicí eshopu Klingel.cz, u poslední objednávky jsem část zboží (kalhoty 1010230207 557467 za 599,-Kč) vrátila, přesně podle instrukcí, včetně Odstoupení od smlouvy mailem.
Rekapituluji situaci:
Na vrácení peněz mají podle obchodních podmínek 14 dní po obdržení zboží.
12.10. jsem odeslala část objednávky a mailem odstoupila od smlouvy.
Česká Pošta balík ***
13.11. jsem posílala urgenci, že peníze nedošly.
14.11. jsem dostala mail s omluvou o nejbližších dnech navrácení peněz
21.11. po týdnu opět nová urgence
29.11. jsem zkusila telefonickou urgenci a následně mailovou. Dostala jsem vyhýbavé odpovědi, že pracovníci Service Klingel nemají žádný vliv na vracení peněz. Ať si klidně napíšu řediteli do Německa.
U mě šlo o zboží v pouhé hodnotě 599,-Kč, ale po tomto jednání již nikdy u společnosti Klingel nenakoupím. Podle posledních recenzí se obchod rapidně zhoršil.
kalhoty 1010230207 557467 za 599,-Kč
Jsem v důchodu, tak si moc nevyskakuji. Docela ráda bych dostala peníze zpět. Ale hlavně aby se další lidé nenachytali.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Mail Order Finance GmbH, o. s., Kateřinská 466/40, Praha 120 00.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.