Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#62650Nekompletní zboží-opakovaně

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2022, před 2 lety

Lenka Pospíšilová

Znění stížnosti

Už podruhé nám přišlo nekompletní zboží. Zboží vracím, ale chci znovu to stejné. Jak je to s poštovným, když už jsem ho jednou platila????? Děkuji laskavě za odpověď. L. Pospíšilová


Produkt

Opakované nekompletní zboží


Požadované řešení

Při dalším objednání stejného zboží už bez placení dopravy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2022 14:35, před 2 lety

Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství či zboží kompletní, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající a je možné zboží reklamovat.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Společnost tedy musí prokázat, že spotřebitelka převzala kompletní zásilku.

Reklamace je podaná již samotným oznámením podnikateli, že zboží je vadné (neúplné), například již napsáním e-mailu.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Odstoupit lze i pouze ohledně nedodaného kusu zboží.

Účelně vynaložené náklady reklamace:
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel v případě uznané reklamace může požadovat po prodávajícím proplacení poštovného za zaslání tohoto zboží k reklamaci.

V případě dodání neúplné objednávky prodávajícím je vhodné, aby spotřebitel toto oznámil prodejci a prodejce následně chybějící zboží dodal.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.12.2022 08:06, před 2 lety

Dobrý den, paní Pospíšilová. V případě, že je výrobek nekompletní, kontaktujte prosím náš zákaznický servis prostřednictvím kontaktního formuláře na našich stránkách, uveďte zde veškeré údaje k Vaší objednávce, kolegové Vám rádi sdělí informace ohledně dalšího postupu spolu s možnostmi řešení. V případě chybějících dílů lze v některých případech zajistit jejich zaslání. Omlouváme se Vám za komplikace a věříme, že vše bude nakonec vyřešeno k Vaší spokojenosti. S pozdravem Lidl Česká Republika v.o.s

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2023 06:55, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 16:38, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.