Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#62660Podvodné jednání - umělé snižování výkupní ceny oproti původní nabídce.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 18 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2022, před 2 lety

Jana Čekanová

Znění stížnosti

Kontakt ze strany AAA na základě soukromé inzerce vozu na prodej. V rámci toho výslovně potvrzena požadovaná výkupní cena, přislíbeno rychlé jednání a "jistá dohoda". Po náštěvě na pobočce formou zdlouhavého vyptávání, "ověřování" a "prověřování" po více než hodině čekání předložena dohoda o výkupu s cenou o vice než 60.000,- NIŽŠÍ, oproti té, která byla v rámci telefonátu s managerkou výkupu výslovně potvrzena jako plně akceptovatelná. Bez udání důvodu, bez vysvětlení. Úmyslné lhaní, nehorázná a nestoudná manipulace s cílem dostat klienta na pobočku a tam jej zdržováním, čekáním, donutit ke snížení ceny.


Produkt

Výkup vozu


Požadované řešení

Myslíme si, že žádné relevantní řešení neexistuje. Chceme jen informovat o těchto praktikách a varovat všechny potenciální klienty společnosti Aures holding a všech jeho dcer, sester atd. před úmyslným lhaním, manipulacemi a podváděním, ze kterých tato společnost udělala standardní obchodní praktiku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2022 15:16, před 2 lety

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu nižší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za výkup vozu.

Jestliže je cena stanovena předem v rámci předsmluvního ujednání, nemůže být poté bezdůvodně měněna. Navíc jednání zaměstnance dle § 166 občanského zákoníku zavazuje společnost, částka domluvená po telefonu by tak měla být pro společnost závazná.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.1.2023 00:19, před 2 lety

Vážená paní Čekanová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste nabízela, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.1.2023 16:44, před 2 lety


Jana Čekanová

dne 3.1.2023 nám bylo odpovězeno, abych doplnila spz vozidla, aby údajně mohla jakási paní Míková celou věc prověřit.
Bohužel nebyl uveden na paní Míkovou žádný kontakt. Zkrátka nám paní Míková jaksi zapomněla sdělit, komu máme požadovaný údaj odeslat. A publikovat RZ jen tak v otevřeném prostoru se nám nechce. A po pravdě toto je přesně praxe AAA auto - pokud chcete podat stížnost, nebo kritický názor, jsou veškěré kontaky nedostižné. Právě jsme prošli kompletní stránky AAA Auto a ani jeden kontakt na konkrétní osobu jsme nenašli.
Žádám tedy paní Mkovou o sdělení mailu, na který obratem zašleme RZ vozidla, na které nám byla telefonicky učiněna nabídka, kterábyla následně na pobočce bezdůvodně snížena o 60.000,- Kč.
Jinak děkuji za názor D-Testu a zcela určitě podáme na AURESholding - AAA Auto stížnost místně příslušnému inspektorátu ČOI. Zvážíme též podání k soudu s návrhem na náhradu škody. Byť k uzavření smlouvy nedošlo, jsme přesvědčení, že telefonát s nabídkou výkupu vozidla za konkrétní částku a její opakované potvrzení se dá považovat za předsmluvní ujednání, které pak bylo přímo na pobočce porušeno a došlo tak k porušení jednak zákona na ochranu spotřebitele, tak i k porušení NOZ konkrétně ustanovení o předsmluvní odpovdnosti. Jakkoli jsme si vědmi důkazní nouze, jsme si jistí, že zaměstanec AAA Auto jednal dle pokynů vedení AURES Holding a že záznam z tohoto telefonátu musí mít uložen a dle zákona archivován obdobně, jako např. §78, zák. 257/2016. Za výši škody pak budeme považovat pokles ceny vozidla, které jsme mohli prodat vroce 2022 jako tříletý vůz, nyní jej budeme prodávat jako o rok starší, byť nájezd km zůstal fakticky stejný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.2.2023 20:23, před rokem

Vážená paní Čekanová,
SPZ lze doplnit i v komunikaci zde - dTest ji před publikací skrývá a přesouvá do neveřejné části dostupné jen administrátorům. Nicméně mi můžete zaslat SPZ také emailem: jitka.mikova@aaaauto.cz.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 15:30, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 10:45, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.