Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobry den,
kupil som si hodinky Samsung Galaxy Watch Active2 v eshope mironet.
Po zruha pol roku som ich reklamoval, ze prestala fungovat wifi. Hodinky boli opravene s tym, ze vymenili zakladnu dosku v hodinkach.
Nasledne po zhruba pol roku sa zacali hodinky spravat divne (nahodne sa spustali funkcie, a nefungovalo spravne ovladanie dotykom).
Tak som ich znovu reklamoval a po zhruba mesiacii ma kontaktovali, ze oprava bude trvat dlhsie, ze musia hodinky odoslat vyrobcovi. Po 2 mesiacoch mi volali, ze reklamacia je vyriesena, ze si mam prist po hodinky. Ked som prisiel tak mi oznamili, ze reklamacia je zamietnuta a ze su hodinky vytopene.
Hodinky maju funkciu plavania a urcity stupne vootesnosti, takze som kontaktoval priamo vyrobcu aby som sa informoval preco reklamaciu zamietli.
Samsung mi oznamil, ze hodinky neboli servisovane v ziadnom autorizovanom servise v cz/sk, a ze boli urcene pre portugalsky trh, a ze tym predajca porusil garanciu vyrobcu.
Pri kupe hodiniek som nemal informaciu, ze niesu urcene pre cesky trh (ani na fakture ani na strankach produktu) a nevztahuje sa na ne zaruka od vyrobcu, a v takom pripade by som si hodinky nikdy nekupil.
Ked som opet do mironetu volal stymito informaciami, a chcel vediet v akom servise bola prva a druha reklamacia, tak mi povedali ze na to nemam pravo, a ze mi nedaju ani protokol o reklamaciach.
Mam podozrenie ze pri prvej reklamacii porusili vodotesnost, ale dokazat to neviem kedze mi odmietaju prezradit servis.
SAMSUNG Galaxy Watch Active2
Viete mi prosim poradit ako postupovat?
Mozem odstupit od zmluvy, na zaklade toho, ze mi predali produkt na ktory sa nevztahuje garancia od vyrobcu pre cesky trh?
Dakujem
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nevydání reklamačního protokolu:
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající je povinen dodržet sjednanou záruku přičemž reklamace nemusí být řešeny v autorizovaných servisech. Protože prodávající zodpovídá za servis, který opravy provádí, není nutné spotřebiteli sdělit kontaktní údaje servisu - jedná se o interní záležitost společnosti. Je však nutné aby po opravě mělo zboží stejné vlastnosti jaké mělo mít při koupi. Neposkytnutí garance výrobcem tedy nemusí být překážkou pro nabízení zboží.
Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět na Českou obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.