Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
15.10. Jsme vyzvedli objednávku na skladě Sconto nábytek na Stodůlkách. Bohužel jsme dnes sestavili police zakoupené police fernando okamžitě kvůli rekonstrukci bytu. Po 3 týdnech jsme police sestavili a zjistili že jsou vadné s vidět doby vůbec nesedí v rozích část police praskla upřímě kvalita absolutně neodpovídá ceně maximálně tak kdyby stáli 50 Kč. Proto jsem zadala reklamaci přes webové stránky Sconta s přiloženými fotografiemi jak produkt po složení vypadá. Reagoval mi na reklamaci pan Stýblo který mě informoval že pokud chceme vrátit peníze za koupené police máme si zadat přes e-shop odstoupení od kupní smlouvy. Co jsme tady udělali a následně po police odvezli na prodejnu. Zde nám slečno sdělila že odstoupení není možné z důvodu nedodržení čtrnáctidenní zákoně lhůty a musíme sepsat reklamaci což ochotně s námi udělala na infostánku prodejny. Od této chvíle téměř každý den řeším nekompetentnost jich personálu kdy vlastně levá ruka neví co dělá pravá a už mi třikrát napsali informaci že se reklamace santa z důvodu žádosti o vrácení peněz je nabídnuta žádná náhrada výměna zboží na infolince vám řeknou něco jiného jediný člověk vám napíše něco jiného. Komunikace a zájem o zákazníka naprosto nulová. Nejvíc mě pobavila slečna když mi Odpověděla na mou žádost o podání stížnosti že si chci stěžovat já a ona ne tak nevidí důvod proč by to měla řešit
Police Fernando
Původně Vymena celého balení nebo vrácení peněz případně i formou poukázky na nákup jiného zboží od společnosti Sconto. Aktuálně požadují už pouze vrácení peněz
|
Tweet |
Předně uvádíme, že spotřebitelům vždy doporučujeme kontrolovat si zboží po jeho převzetí.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V rámci reklamace může spotřebitel požadovat opravu nebo dodání nové věci bez vad. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákaznici se ještě jednou omlouvám, bohužel v tomto případě skutečně došlo k pochybení v komunikaci. Zákaznici jsme za zboží vrátili peníze.
S omluvou a pozdravem,
J. Hušek
SCONTO Nábytek s.r.o.
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení: