Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#62679Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2022, před 2 lety

Anna Janků

Znění stížnosti

Dobrý den,

Vytvořila jsem objednávku v e-shopu Jena nábytek číslo ** dne 21.11.2022 v hodnotě 7648 Kč, kterou jsem ihned zaplatila.

Dne 01.12.2022 zboží stále nemám doručené.

Volám od 28.11. denně operátorům a na moje dotazy nedostávám jasnou odpověď kdy objednávka bude expedovaná.
Jedná se o matraci , to znamená, že nedodaní včas mi způsobuje zdravotní potíže.

Jelikož nevím důvod zpoždění ani termín doručení nemohla jsem zhodnotit zdá je smysl stále čekat na dodání nebo kupovat matraci jinde.

Nakonec dne 01.12. po posledním rozhovoru z operátorem, který zase nebyl schopný mi sdělit žádné konkrétní informace, jsem rozhodla požádat o okamžité zrušení objednávky a vracení peněz abych mohla zboží objednat v jiném obchodě.

Děkuji
S pozdravem
Anna Janků


Produkt

Matrace obj 9320113167


Požadované řešení

Expedovaní objednávky dne 02.12.
Nebo okamžitý návrat peněz abych mohla zakoupit zboží v jiném obchodě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2022 11:40, před 2 lety

V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.12.2022 09:18, před 2 lety

Dobrý den,

záležitost evidujeme jako vyřízenou - zrušení objednávky s vrácením peněz.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 15:13, před 2 lety

Děkujeme za odpověď.

Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.12.2022 12:41, před 2 lety


Anna Janků

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,

ano, potvrzuji vracení peněz.

Děkuji, stížnost uzavírám.

Anna Janků