Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#62683Uznání první reklamace displeje a následné neuznání druhé reklamace stejné vady

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2022, před 2 lety

Martin Kříž

Znění stížnosti

Prvně jsem reklamoval vadný displej telefonu. Telefon se vrátil po 30 denní lhůtě (více jak 40 dní od podání reklamace a přijetí zboží na straně Alzy) a displej byl opět nefunkční (avšak vada displeje se nyní projevovala blikáním, nereagováním, nerozsvěcením...). Zkusil jsem telefon reklamovat znovu a reklamace mi byla zamítnuta z důvodu "závada se neprojevila"... Nyní telefon stále nefunguje a ta závada, co se údajně neprojevila, byla opět přítomna (závada se projeví v rozmezí sekund až minut... proto možná Alza reklamaci neprávem zamítnula...) Půjdu reklamovat potřetí tu stejnou věc, displej telefonu...

U všech reklamací jsem požadoval peníze zpět a už u první reklamace mi na to vznikl nárok (překročení 30 denní lhůty, prodloužení jsme neodsouhlasil). (Alza však peníze nevrátila a po lhůtě mi telefon zaslala). Kdyby se telefon vrátil skutečně opraven přenesu se přes to (i když Alza porušila lhůtu). Ale to, že se telefon vrátil znovu s vadným displejem a další reklamace mi byla zamítnuta mi přijde jako výsměch.

Nyní telefon budu potřetí reklamovat, po třetí budu reklamovat displej... Věřím, že tím mi vzniká už podruhé nárok na vrácení peněz a odstoupení od kupní smlouvy. (reklamuji třikrát stejnou věc...)

Už více jak 70 dní nemohu používat produkt, který mi Alza prodala.

místo nákupu: eshop alza.cz, s Alzou jsem komunikoval pomocí aplikace messenger už během průběhu reklamace (kvůli ujasnění přesné délky lhůty na reklamaci)

Prosím poraďte...

S pozdravem
Kříž


Produkt

Reklamace mobilního telefonu, reklamován 3x stejná vada


Požadované řešení

Vrácení peněz a odstoupení od kup. smlouvy. (požadoval jsem u obou předešlých reklamací a budu tak požadovat v blízké době i při třetí reklamaci stejné vady)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2022 12:00, před 2 lety

Obecně platí, že spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V tomto případě však spotřebitel odstoupení od smlouvy zřejmě neoznámil a namísto toho podal novou reklamaci a běželo tak nových 30 dní na vyřízení další reklamace.

K odstoupení z důvodu opětovného výskytu vady:
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

V tomto případě spotřebiteli doporučujeme aby se obrátil na soudního znalce. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.12.2022 17:12, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Veškeré informace jsem ověřovala a skutečně byla u první reklamace překročena lhůta pro vyřízení a za to se moc omluvám. V případě, kdyby se na nás zákazník obrátil, bychom reklamaci jistě neprodleně vyřídili dobropisem, jelikož na něj vznikl nárok.
Druhá reklamace byla zamítnuta z důvodu neprojevení závady a třetí reklamace vyřízena dobropisem, který byl již proplacen na zákazníkův účet. Předpokládám tedy, že je nyní vše v pořádku.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2022 06:08, před 2 lety

Děkujeme za odpověď.

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.12.2022 13:26, před 2 lety


Martin Kříž

Hodnocení:

Komentář: Nyní je vše v pořádku.