Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, firma realizující krbové vložky fireprofi vlastněné p. Tomáš Korytar se kterou jsem přes E-poptávky domluvil dodání krbové vložky Romotop DYNAMIC B2G 66.50.01 s termínem dodání na únor/březen 2021 (uvedeno v objednávce) s platbou za krbovou vložku v celé výši dle zálohové faktury v lednu 2021. Termín byl později ústně (po telefonu) odložen na květen 2021, dále na září 2021 a posléze nebyl dodržen ani pár dalších slíbených termínů, které jsem už urgoval i e-maily, na které nereagoval a telefon mi zvednou pouze výjimečně, a to se jen omlouvají a vymlouvaji na množství práce v německu a zdravotní problémy. Volal jsem i do Romotopu, kde mi potvrdili objednávku na mé jméno, s tím že ale není zaplaceno. Nevím kam, nebo na koho se obrátit, aby se krb už konečně dodal. O nějakých instalacích už s touto firmou ani neuvažuji.
Zde na stránkách vasestiznosi.cz jsem našel podobné stížnosti na p.Krytára, rád bych se pokusil o hromadnou žalobu, nebo tak něco.
# 60769
# 59448
# 57998
Prosím o rady a případně spojení na osoby se stejným problémem, aby jsme mohli společně firmu žalovat.
Děkuji
dodání krbové vložky Romotop DYNAMIC B2G 66.50.01
Společná žaloba s dalšími obelhanými zákazníky
# 60769
# 59448
# 57998
1. žalobou bych chtěl dosánout na dodání vložky (vložka mezitím samozřejmě výrazně zdražila)
2. vrácení peněz (s navýšením o rozdíl ceny zdražení vložky za téměř 2 roky)
3. vrácení částky zálohové faktury
|
Tweet |
Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že podnikatel spotřebiteli dodá a provede montáž krbové vložky, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, podnikatel nesplnil povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázal.
Pokud nebyla krbová vložka dodána a namontována ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu, informovat v něm prodávajícího o případném odstoupení od smlouvy a vyzvat ho k navrácení peněžních prostředků.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V požadovaném řešení uvádí spotřebitel podání hromadné žaloby. To bohužel doposud není naším právním řádem umožněno. Pokud by spotřebitel takovouto možnost uvítal, může podpořit naší iniciativu #ZaHromadnéŽaloby, která se pokouší na problém chybějící právní úpravy opakovaně upozorňovat. Více naleznete na https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.
V případech, kdy lze usuzovat, že nejde o ojedinělý exces, ale o zaběhnou praktiku prodávajícího, může spotřebitel zvážit podání trestního oznámení. Minimální škoda musí překročit 10 000,- Kč, nicméně škoda se na základě obdržených oznámení sčítá.
Krbová vložka, která byla výrobcem dodána o několik měsíců později je již naskladněna a zaplacena.
Bohužel se nejspíš naší chybou objednal jiný model, jedná se o systém otevírání dveří, který zákazník nechce.
Zákazníkovi bude vrácena záloha v únoru 2023.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
Výmluvy byli průběžně různé, ale výmluva: Bohužel se nejspíš naší chybou objednal jiný model, jedná se o systém otevírání dveří, který zákazník nechce.
je prvně, je vidět že p.Korytár výmluvy různě kopíruje mezi všemi kterým dluží !
Vložka ani vrácení peněz dosud neproběhlo !!!
navíc číslo: 773 760 138 na kterém se dříve (cca rok) vymlouval že je jen kolega, už ani nezvedá a to dost dlouho, máte někdo i jiné číslo?
Děkujeme spotřebiteli za zaslané vyjádření.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.