Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamovala jsem prasklé dotykové sklo telefonu. Reklamace č. REK1500159. Prodejce reklamaci zamítnul, s tím, že si za to můžu sama. Telefon používán v souladu s přiloženým manuálem a podmínkami výrobce. Display praskl při přechodu z chladu do tepla (rozdíl cca 15 celsia). Vada nastala 3 měsíce po koupi telefonu. Jde o skrytou výrobní vadu. Telefon lze vytavit teplotním změnám už z důvodu jeho vodotěsnosti. Sklo má být tvrzené, odolné. Prasklina je sotva viditelná, telefon nereaguje na dotyk.
Tabletofon Sony Xperia Z Ultra
Odborně provedená výměna dílu, s ohedem na vodotěsnost zařízení, vrácení peněz, výměna za stejné zboží stejného barevného provedení.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel uplatil reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Je tedy nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se výše uvedenou zákonnou domněnkou. Prodejce se odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanickém poškození, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Je také podstatné se zabývat příčinou vady, nikoli pouze jejím následkem, který se na první pohled může jevit jako mechanické poškození. Pokud prodávající při zamítnutí reklamace použil zákonné důvody, kterým může být mechanické poškození ze strany spotřebitele, ale tyto důvodu se nezdají spotřebiteli příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Dobrý den,
mobilní telefon byl zaslán do autorizovaného servisního střediska, kde byl náležitě odborně diagnostikován a záruční oprava byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození přístroje. Mobilní telefon již při příjmu jevil známky mechanického poškození: "prasklina přes displej, zadní kryt pokryt škrábanci".
Dle diagnostiky servisního střediska se nejedná o skrytou vadu, ale o mechanické poškození přístroje, v příloze přikládáme vyjádření autorizovaného servisního střediska.
Děkujeme za pochopení.
Dobrý den,
zajímalo by mě kde je v reklamačním protokolu uvedena poškrábaná zadní strana?
Jak jsem již uvedla, jedná se o skrytou výrobní vadu, zadní strana telefonu je stále pokryta originální fólií a žádná část telefonu nejeví stopy mechanického opotřebení ani na ní nejsou patrné sebemenší škrábance, jako důkaz jsem ochotna poskytnout redakci časopisu dTest celý telefon ve stavu v jakým byl doručen pro reklamačním řízení. Tento problém jsem již zmínila, okamžitě po doručení e-mailového reklamačního protokolu jsem se proti tomuto tvrzení ohradila, reklamační protokol byl společností opraven!! Toto tvrzení společnosti je do nebe volající drzost, a svým způsobem přiznání, že jde o výrobní vadu, tímto lživým jednáním se snaží svalit vinu na uživatele telefonu!!
Vzhledem k tomu, že obě strany nadále trvají na odlišných požadavcích, jsme nuceni stížnost uzavřít s nedosažením dohody. Spotřebitelce doporučujeme konzultaci se soudním znalcem v souladu s výše uvedeným. Nicméně lze uzavřít, že v rámci projevení vady během 6 měsíců od převzetí věci by mělo být tvrzení o mechanickém poškození podloženo prokazatelnými a relevantními skutečnostmi.