Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:914
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62712Sms výzva k zaplacení neexistujících dluhu !

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2022, před 2 lety

Tereza Mužíková

Znění stížnosti

Přišla mi dnes sms zpráva o zaplacení dlužné částky. Je to absolutní nesmysl. Před cca rokem mě kontaktoval pán, zda chci vyzkoušet úvodní balíček zdarma - pokud nebudu chtít pokračovat v zasílání, že mám pak 14 dní na zrušení telefonicky. Zavolala jsem ihned v den odeslání balíčku ze zasílání nechci a ruším! Paní na infolince mi to zrušila a byl klid..asi tak měsíc dva možná . Poté přišel do schránky další balíček který jsem neobjednala.Opět jsem volala na infolinku, paní mi řekla že opravdu je na mé jméno vše zrušené a ze se musela firma splest a poslat mi to omylem a ze už se to nestane a vše je zrušené ! Nějakou dobu na to mi ovšem přistála do schránky faktura o nezaplacení. Opět hovor kde paní slíbila ze už mi opravdu nic nepřijde , ať nic neplatim. A dnes mi přišla tato sms. Přišel mi za celou dobu jeden zkušební balíček a pak druhý po zrušení který jste vůbec posílat nemeli! Dovolala jsem se na infolinku, kde mi sám pán potvrdil, že opravdu na mé jméno je veškeré zasílání zrušené a nedlužím nic ! Dal mi e-mail na firmu,napsala jsem tam všechny informace a bylo mi zděleno pouze to, že firma Statima (co rozesílá sms) kontaktuje pouze lidi co dluží. Jenže já nedlužím a X lidí kterým přišla sms také ne. Už je to rok od vypovězení “smlouvy” a stále nemám klid.


Požadované řešení

Nezasílejte mi žádné sms upomínky, když nic nedlužím, i dle vašeho systému!! Žádné balíčky mi nechodí a nic jsem neobjednala, tak co bych měla platit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2022 14:57, před 2 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

V případě, že spotřebitel smlouvu s podnikatelem řádně zrušil, mělo by se jednat o neobjednané plnění podle § 1838 Občanského zákoníku.

V případě neobjednaného plnění nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

V takovém případě by se mělo zároveň jednat o agresivní obchodní praktiku podle přílohy 2 písm. f) Zákona o ochraně spotřebitele.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 11:23, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.