Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#62720Nevyřízená reklamace v zákonné lhůtě - následné nedodání výrobku ani vrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2022, před 2 lety

Josef Šrédl

Znění stížnosti

Dne 16.11.2021 jsem si na doporučení v ALZA.cz objednal a rovněž vyzvednul LCD monitor 27" MSI Optix G273QF

-Monitor jsem si koupil jako rezervní a neměl jsem tušení že bude nefunkční.

Dne 10.5.2022 jsem zboží vybalil a vyzkoušel. Byl ovšem nefunkční - 1/3 obrazu nešla (monitor ani obalový materiál nenesl známky poškození)

Dne 20.5.2022 jsem podal reklamaci a odvezl na prodejnu Alza v Jihlavě.

-Na prodejně jsem se domluvil s obsluhou, aby mi reklamaci zaslali zpět domů. Obsluha souhlasila a zapsala to do mé karty.

Dne 20.5.2022 přišla zpráva z Alzy, že je reklamace zamítnuta. Důvod nebyl udán. (podivil jsem se, jak rychlé vyřízení to bylo a že na každé pobočce mají kvalifikovaného technika na posouzení takto specifické reklamace)

-ten samý den mi ještě přišla zpráva že si reklamaci mohu vyzvednout na Alza prodejně v Jihlavě. Myslel jsem si, že mi píše jen nějaký automat. Věděl jsem, že obsluha zapsala do mé karty odeslat reklamaci na adresu. Tak jsem tomu nevěnoval pozornost a čekal jsem než mi má zamítnutá reklamace přijde ke mě domu.

Kopíruji důkaz z mé karty v "MOJE ALZA" : Doručení vyřízené reklamaceNa adresu: ** (tento důkaz můžu kdykoliv poskytnout v originální kopii)

Nicméně dál jsem již nebyl kontaktován, že by mi měli reklamaci doručit. Po několika týdnech jsem si vzpomněl, že stále nemám svojí reklamaci. A začal maraton telefonů na zákaznickou podporu. Chtěl jsem po zákaznické podpoře vrácení peněz tzv. odstoupení od kupní smlouvy a následné vrcení peněz. Vždy jsem jim opakoval do telefonu ať se mi někdo ozve a nejlépe telefonicky, jelikož jsem dost časově vytížen. Nikdy jsem zpětně nebyl kontaktován ani emailem.
Po cca 5ti měsících jsem dostal email, že mi reklamaci odesílají a to bez čísla balíku

email ze strany Alzy dne 25. 11. 2022:

Dobrý den,
ne vždy věci dopadnou tak, jak bychom si přáli. Přestože jsme udělali vše, co bylo v našich silách, byla Vaše reklamace v servisním středisku zamítnuta.

Číslo reklamace: **
Způsob vyřízení: Zamítnutí

Bližší informace: Během testování bylo zjištěno mechanické poškození displeje, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce. Případ se zamítá.

Balík posíláme na adresu **

Číslo balíku:
Alza.cz



29.11.2022 v 20:11 jsem již zklamaný vyčerpáním z celé té neprofesionality ze strany Alzy.( skoro půl roku 0 z 0) Obrátil jsem se tedy na "stížnosti" odeslal email. Že nejsem spokojený, také že mi reklamace nebyla doručena na adresu v zákonné lhůtě. A odpověď byla, že si za to mohu sám, že jsem si mohl kdykoliv zboží vyzvednout na prodejně.
Opět maratón emailů

Poslední email z Alzy dne 2.12.2022 :

Dobrý den, pane Šrédle,

děkuji za Vaši zprávu. Na základě vyjádření zodpovědného oddělení jste byl informován o vyřízení reklamace, způsobu vyřízení, i kde si máte reklamaci vyzvednout dne 20.05.2022. Reklamaci jste mohl kdykoliv vyzvednout, nebo požádat o přeposlání jinam (svojí adresu), ale bohužel jste neučinil tak do 6 ti měsíců od vyřízení, takže bylo postupováno dle reklamačního řádu: "Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si Alza právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného."
Velmi mě to mrzí, ale reklamace byla vyřízena v zákonné lhůtě a vyjádření je pro nás směrodatné.

V případě dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Se srdečnými pozdravy


Takže po celkovém viz. výše nevím na koho se obrátit. Konzultoval jsem to celé s Českou obchodní inspekcí, která mi jasně řekla že jsem v právu a zákon je na mé straně. Je mi špatně z toho, že pokud tedy v právu jsem a je víc lidí kteří mají podobný problém. Tak je klamně společnost Alza informuje o tom, že jejich reklamace, nebo nevyřízení do 30ti dnů je v pořádku.

Poslední věcí kterou bych chtěl zmínit je, že jsem s Alzou nikdy neměl problém a měl jsem jí vždy moc rád. Objednával jsem několik let pro mě a mou rodinu, ale také pro mé firmy a rodinné firmy. Byl jsem spokojeným zákazníkem. Co se stalo s Alzou, kterou jsem si tak zamiloval?

Děkuji za předání a připojení stanoviska dTestu.


Produkt

LCD monitor 27" MSI Optix G273QF


Požadované řešení

Žádám o vstřícné a urychlené řešení. Vzhledem k tomu, že jsem si již musel kvůli délce reklamace objednat náhradní monitor, tak je pro mne jedinou cestou odstoupení od kupní smlouvy a vrácení uhrazené částky na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2022 17:11, před 2 lety

Obecně platí, že podnikatel může po uplynutí 6 měsíců věc prodat v případě, že si ji po vyřízení reklamace spotřebitel nepřevezme.

V tomto případě se však domníváme, že došlo k pochybení na straně podnikatele, jelikož strany měly ujednáno, že bude zboží po vyřízení reklamace zasláno na adresu spotřebitele.

Prodáním věci tak spotřebiteli vzniká právo na náhradu škody podle § 2944 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2022 07:19, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Reklamace byla vyřízena řádně včas a zákazník byl vyzván k jejímu osobnímu výdeji. Bohužel zde došlo k pochybení na naší straně, jelikož nebyla reklamace dle dohody zaslána balíkem a za to se moc omlouvám. V této souvislosti byl panu Šrédlovi vystaven dobropis pro vrácení platby a ten byl již proplacen zpět na jeho účet.

Přeji Vám hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2022 07:55, před 2 lety

Děkujeme za odpověď.

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.1.2023 19:45, před 2 lety


Josef Šrédl

Ano, vše je v pořádku! Ale mrzí mě, že to trvalo tak dlouho. A také mě mrzí ten čas s Alzou, kde mi jen lhali! Alze už nevěřím! A věřím že hromada lidí se raději na to vykašlou, než aby tenhle maraton lží řešili.


Děkuji dTestu za pomoc s vyřízením!!!

Hezky den všem!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.1.2023 17:20, před 2 lety

Dobrý den, děkuji za zprávu.
Za vzniklou situaci se znovu velice omlouváme a na základě vyjádření od pana Šrédla prosíme o uzavření případu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2023 13:49, před 2 lety

Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.