Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#62722Totálně zničený kufr, nemají reklamační odd., nikam se nedovoláte,

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2022, před 2 lety

Martina Brabcová

Znění stížnosti

V červenci pletošního roku mi byl společnosti totálně poškozen kufr. Zřejmě jim spadl, jelikož vyjel s dírou přes půl zavazadla. Reklamace byla zaevidována, ale na místě se mi pomoci nedostalo. Řešila jsem po příletu domů, zaslala veškeré podklady, které vyžadují. K dnešnímu dni je reklamace stále nevyřešená. Reklamační odd. neexistuje, budete jim stokrát volat a nikdy vám nikdo nepomůže, vše jen on-line přes formulář. Po 3 měsících mi konečně přišel e-mail, který byl opět od neznámého zaměstnance. Směšný návrh na zaslání pouhých 1.500,-Kč za letos pořízeny kufr s původní cenou přes 4.000,- Kč. Mají na to tabulky. Nebaví se s vámi. Souhlasila jsem se zasláním směnných pár stovek a do dnešního dne mi nebyla zaslána žádná částka. Deklarovali, že mají na zaslání 30 dnů. Lhůta uběhla, peníze nikde. Tohle není jednání se zákazníky, chci se spojit s dalšími poškozenými a nahlásit je na PCR ČR! Pokud budeme všichni sedět doma a neřešit, tak jim to bude procházet dál a dál.


Požadované řešení

Požadují, aby se vyřešila reklamace a netrvala půl roku od poškození. Jednají tak, abychom všichni na jejich závazky zapomněli a hrají to do poslední chvíle, aby nemuseli nic platit. Chci okamžité zaslání finanční kompenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 08:21, před 2 lety

Dle podmínek společnosti je cestující povinen nahlásit dopravci poškození zavazadla nebo poškození obsahu neprodleně, jakmile jej zjistí (nejpozději do 7 dnů ode dne převzetí zavazadla), jak dle popisu spotřebitel nejspíše učinil.

V případě poškozeného zavazadla je nutné mít pro uplatnění škody:
- protokol o poškození sepsaný u handlingového partnera,
- palubní vstupenku,
- zavazadlový lístek,
- foto poškozeného zavazadla,
- adresu a bankovní spojení,
- účet s pořizovací cenou poškozeného zavazadla nebo potvrzení hodnoty zavazadla,
- doklad o opravě zavazadla nebo potvrzení o neopravitelnosti.

Cenu zavazadla tedy není nutné dle smluvních podmínek společnosti dokládat účtem, ale je možné ji doložit i potvrzením hodnoty zavazadla.

Více informací ohledně reklamace zavazadel u společnosti Smartwings nalezne spotřebitel zde: https://www.smartwings.com/images/predpisy-formulare/reklamace-zavazadel.pdf.

Spotřebitel, který předal svou reklamaci k posouzení zavazadel a není spokojen s vyřízením své žádosti, má právo uplatnit svůj nárok v rámci mimosoudního řízení u České obchodní inspekce.

Pokud společnost nevyplatila cenu za poškození zavazadla ve lhůtě 30 dní, k níž se zavázala dle § 166 občanského zákoníka, jelikož jednání zaměstnance zavazuje podnikatele, je možné společnost vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.