Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 6 |
S touto firmou jsem uzavře smlouvu o montáži fotovoltaiky. Asi 9 měsíců jsem čekal na montáž panelů. Po instalaci panelů měla být provedena kontrola revizním technikem. Dle sdělení montérů asi týden po montáži. Z týdne byli 2, 3 týdny. Dnes není možno se s odpovědnými pracovníky vůbec spojit. Zákaznická linka vám pouze sdělí, že váš dotaz bude předán pověřenému pracovníku, který se s vámi v nejbližší době spojí. Za 2 měsíce se však nespojily. Asi pro tuto firmu je nejbližší doba delší. Pokud pošlete email tak je to podobné, poděkuji za email a naslibují, že se jejich pracovník s vámi spojí, ale to jsou jen sliby. Zakázka měla být dle smlouvy již hotová, ale to tuto firmu netrápí, oni peníze již dávno mají uhrazené, tak kam pospíchat. Nemají ani tolik slušnosti, aby zavolali. a pokusili se o nějakou domluvu. Ne že tuto společnost nedoporučuji, ale všechny před nimi varuji.
fotovoltaické elektrárny o výkony 4,92 kWp s akumulací do baterií.
V co nejkratší době provedení revizní kontroly a zprovoznění.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.