Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat na placení poplatku za vedení účtu. Dne 21. ledna 2015 jsem sepsal výpověď smlouvy o stavebním spoření. Smlouva, kterou jsem vypovídal byla uzavřena 2. března 2003. Do výpovědi jsem uvedl 40 denní výpovědní lhůtu. Po obdržení informací od ČMSS, kdy uvedli, že smlouva bude ukončena k 9. březnu 2015 byl celý zůstatek převeden 10. března 2015 na můj účet. Dne 12. března 2015 Mi přišlo od ČMSS vyúčtování peněžních prostředků.
Problém na který se ptám spočívá v placení poplatku za vedení účtu, který činí 330,- Kč. Tento poplatek si strhávají ihned to znamená 1. ledna 2015 (bylo i předešlé roky). Když jsem se byl dnes 17. března 2015 na toto ptát na pobočce v Opavě bylo Mi řečeno, že je to nastavené systémem a nikdo tento poplatek nerozpočitává podle datumu zrušení smlouvy.
Bylo Mi řečeno, že je jedno jestli smlouvu zruším v lednu nebo v jakémkoliv měsíci v roce. Poplatek si stejně strhnou tedy 330,- Kč.
Ptám se tedy jestli mají právo účtovat si tento poplatek v plné výši nebo by jej měli rozpočítávat podle toho ke kterému datu je smlouva zrušena.
Pokud na toto mají právo, tak si myslím, že je to vědomé okrádání klientů.
Úprava výše poplatku za rok 2015 tedy místo 330,- Kč/ rok požaduji výši poplatku za první 3 měsíce roku 2015 (smlouva zrušena k 9. březnu 2015) tedy 82,50 Kč. Rozdíl zaslat na můj účet.
|
Tweet |
Smlouva se řídí obchodními podmínkami platnými v době jejího uzavření. Českomoravská stavební spořitelna bohužel neuvádí na svých stránkách znění obchodní podmínek z roku 2003, avšak pokud nárokuje zaplacení poplatku za vedení účtu pro celý rok i při skončení smlouvy v jeho průběhu, musela být taková podmínka v rozhodných obchodních podmínkách stanovena.
Pokud obchodní podmínky z roku 2003 obsahovaly danou úpravu, platilo by podle § 56 občanského zákoníku č. 40/1964 ve znění účinném v době uzavření smlouvy, že spotřebitelské smlouvy nesmějí obsahovat ujednání, která v rozporu s požadavkem dobré víry znamenají k újmě spotřebitele značnou nerovnováhu v právech a povinnostech stran. Ustanovení se nevztahuje na smluvní ujednání, která vymezují předmět plnění smlouvy nebo cenu plnění. V tomto případě by bylo možné se dovolávat toho, že účtování poplatku za vedení účtu pro období celého roku i v případě, že je smlouva ukončena po třech měsících, je z takového důvodu neplatné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.