Společnost


Delta Division s.r.o.

Počet nahlášených stížností:231
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62731Podvodne jednani.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2022, před 2 lety

Jerie Patrik

Znění stížnosti

Objednal jsem produkt ze stranek Rivalenti.cz. Zbozi bylo oznacene jako skladem. Kdyz jsem chtel objednavku dokoncit, byla v moznostech platby pouze platba prevodem (ale v obchodnich podminkach mozne zpusoby dobirka, karta, prevod).

Objednavku jsem potvrdil a odeslal. Na to mi prisel email o potvrzeni objednavky a pripomenuti platby prevodem s tim, ze mi psali, ze zbozi je zabalene a ceka se na zaplaceni. Po zaplaceni prevodem, mi prisel email o potvrzeni prijeti platby a ze zbozi bylo odeslano. Psali take, ze doba dodani se pohybuje od 5-40 pracovnich dnu, coz nechapu, protoze v obchodnich podminkach je 3 az maximalne 5 pracovnich dni.

Cekal jsem tri tydny a napsala mi ceska posta, ze je se mnou zahajeno celni rizeni a zda-li chci byt zastupovan ceskou postou. Vyplnil jsem nejaky formular od ceske posty, kde byly otazky tykajici se zasilky. Zde jsem zjistil, ze zbozi jde z Ciny. Po telefonatu s vyrizovatelem na ceske poste mi bylo receno, ze balicek neni jeste v CR, a nikdo mi nebyl schopen rict, kdy bude. Pry nekdy mesic, mozna dva. Ze to jde pres rusko a dalsi jiny zeme. Pote jsem byl informovan, ze mozna zaplatim DPH ze zbozi, to zalezi, zda-li to DPH uhradilo Rivalenti.cz. Nemam od spolecnosti zadnou fakturu ani doklad o zaplaceni. Jen mi poslali rucne vyspane prijeti platby.

Kdyz jsem chtel firmu konfrontovat. Nikde nemaji uvedene tel. cislo. Na emailu nereaguji temer na nic. Jen porad opakuji (jako automaticka odpoved) ze zbozi je na ceste, at pockam. Porad mi pisou, ze doba dodani je 5-40 pracovnich dni a ve vyjimecnych pripadech az 180. Pritom v podminkach to neni, zbozi bylo psane na eshopu skladem. Nikdo mi nerek, ze to jde z Ciny. Napsali mi to laskave az po zaplaceni. Jinak bych to ani nekupoval. Mezitim zbozi odstranili z eshopu, jako by ho nikdy nemeli. Vlastne oni koupili produkt z Ciny na moje jmeno. Ja kupoval zbozi od Rivalenti a ne od Cinana.

Nevim co s tim delat. Darek na Vanoce mi asi neprijde. Mozna az v lednu. Kdyz jsem hrozil odstoupenim, jen si opakuji to svoje o tom dodani. Rivalenti jsou podvodnici.


Produkt

Masazni pristroj hlavy


Požadované řešení

Odstoupeni od smlouvy a vraceni penez.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 08:57, před 2 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Prodávajícím je v tomto vztahu společnost Delta Division s.r.o., bez ohledu na překvapivá ustanovení jejích obchodních podmínek, v kterých společnost deklaruje opak (§ 1753 občanského zákoníku ve spojení s rozhodovací činností ADR České obchodní inspekce).

Odstoupit od smlouvy lze např. prostřednictvím formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://rivalenti.cz/reklamacni-system/.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Delta Division s.r.o., Milady Horákové 382/75, 170 00 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Doporučujeme spotřebitelům před využitím e-shopů a zaplacením, aby si daný e-shop prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy), popř. využili recenzních portálů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 11:37, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.