Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 22. 11. 2022 jsem si na internetových stránkách společnosti objednala kávovar. Bohužel jsem dne 28. 11. 2022 po zaplacení dobírky a vyzvednutí balíku zjistila, že mi byla doručena remoska.
Okamžitě jsem volala na zákaznický servis společnosti, kde mi bylo řečeno, že mám zboží zabalit, zaslat zpět a po jeho obdržení mi budou vráceny peníze na účet. Mnou původně objednaný kávovar jsem si měla dle operátorky následně objednat znovu (byl již o 700,- dražší), byla mi slíbena případná finanční kompenzace přeplacené ceny. S tímto řešením jsem nesouhlasila - nechci odstoupit od smlouvy, ale chci, aby prodávající dodržel svou povinnost z kupní smlouvy a doručil mi správné zboží - to přeci vyplývá i z § 2106 odst. 1 písmeno a) v kombinaci § 2109 - "při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou".
Žádala jsem po Mall.cz, aby mi byl mnou objednaný kávovar doručen kurýrem, kterému já s největší radostí předám onu remosku. Na to konto mi bylo řečeno, ať remosku vyfotím a zašlu na email, věc prý bude předána reklamačnímu oddělení. Vše jsem obratem provedla. Po urgování dne 2. 12. 2022 mi dnes 3. 12. 2022 přišel email se stejným požadavkem, ať zboží zabalím a zašlu zpátky...vlastně úplně stejná argumentace a požadavky jako na začátku, tedy ať odstoupím od smlouvy.
Mall.cz mě nutí odstoupit od smlouvy od které já odstoupit nechci. Své velice hrubé pochybení se snaží vyřešit tak, aby to bylo co nejpříjemnější pro ně a já se mám honit někam zasílat balík.
ECG pákový kávovar ESP 20101 Black
Požaduji, aby Mall.cz na své náklady kurýrem dodal mnou objednané zboží a vyzvedl si své vadné plnění.
|
Tweet |
Pokud bylo dodáno jiné zboží, jedná se o vadu. Podle § 2169 platí, že má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 17 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].
Mimo to platí, že podnikatel může odstoupit od smlouvy pouze ze zákonem uvedených důvodů, kterým je mimo jiné i nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že se společností došlo k dohodě. Stížnost proto uzavíráme.