Společnost


Tomáš Korytar

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#62733Nedodržení termínu dodání krbové vložky, nedokončené stavební dílo - nekomunikuje nebo slibuje termíny, které nikdy nedodrží.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 16 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2022, před 2 lety

Jiří Vojta

Znění stížnosti

Dne 4. 3. 2022 byla p. Korytarovi na základě sjednané objednávky zaslána záloha ve výši 55. 200,- Kč na krbovou vložku.
I přes opakovanou urgenci a písemnou předžalobní výzvu nemáme do dnešního dne ani krbovou vložku ani peníze. Tvrdil, že krbovou vložku má na svém skladě a podal prý pokyn k vyskladnění, a že do tří dnů bude vložka u nás doma, tvrdil, že je to nejzašší termín. Krbová vložka samozřejmě nepřišla a ani se neozval. Měl dostatečný prostror z naší strany se slušně dohodnout a situaci vyřešit - byli jsme schopni si na vlastní náklady vyzvednout krbovou vložku kdekoliv. Telefony p. Korytar buď nezvedá nebo se neustále vymlouvá, již mnohokrát slibované termíny neplní.


Produkt

Krbová vložka ROMOTOP IMPRESSION L/R 2G L 58.60.34.21


Požadované řešení

Dodání krbové vložky nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 09:05, před 2 lety

Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že podnikatel spotřebiteli dodá a provede montáž krbové vložky, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, podnikatel nesplnil povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázal.

Pokud nebyla krbová vložka dodána a namontována ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje prodávajícího o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

V požadovaném řešení uvádí spotřebitel podání hromadné žaloby. To bohužel doposud není naším právním řádem umožněno. Pokud by spotřebitel takovouto možnost uvítal, může podpořit naší iniciativu #ZaHromadnéŽaloby, která se pokouší na problém chybějící právní úpravy opakovaně upozorňovat. Více naleznete na https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.

Vzhledem k tomu, že spotřebitel využil všechny předešlé možnosti řešení situace a prodávající stále nekomunikuje a dosud nenavrátil peněžní prostředky, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.2.2023 10:17, před rokem

Krbová vložka, která byla výrobcem dodána o několik měsíců později je již naskladněna a zaplacena. Bohužel se nejspíš naší chybou objednal jiný model, jedná se o systém otevírání dveří, který zákazník nechce. Zákazníkovi bude vrácena záloha v únoru 2023.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.2.2023 18:55, před rokem


Jiří Vojta

Termínů, které pan Korytar firmy Fireprofi slibuje již vyřkl mnoho. To, že je krbová vložka nesprávně objednána se dozvěděl až ode mne, až když jsem kontaktoval výrobce. V té době krbová vložka byla na mé jméno sice vyrobená a stále se nacházející u výrobce, ale nezaplacená a ještě k tomu jsem dostal informaci, že dodavatel krbových vložek si dopředu žádné zálohy nevybírá. (Za účelem mé objednávky zálohu vyžadoval p. Korytar hned 5.3.2022). Do dnešního dne nevrátil peníze. Na mou žádost o vrácení zálohy nereaguje. Nejedná seriózně - nezvedá telefony, neodpovídá na výzvy, na sms ani emaily. To že reagoval odpovědí na stránkách vasestiznosti.cz je tím, že jeden z nespokojených zákazníků na jeho praktiky upozornil veřejně na veřejných platformách a poukázal i na stránky vasestiznosti.cz a p. Korytar se začal obávat ztráty ,,zákazníků“. Dokud nebudu mít peníze na účtu jeho tvrzení po negativních zkučenostech nevěřím. Uvidím hned 1. března 2023.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2023 17:47, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.4.2023 15:13, před rokem


Jiří Vojta

Do dnešního dne mi p. Korytar firma Fireprofi nevrátil ani korunu a ani se nesnažil komunikovat. Musel jsem za ním osobně zajet domů a to jsem si vyslechl stále dokola jen opakované sliby. Ani na splátky není ochoten přistoupit. Bylo by třeba před ním veřejně varovat, aby nepřibývali další poškození zákazníci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 10:22, před rokem

Děkujeme za informaci.

S ohledem na to, že podnikatel nesplnil ani několikátý smluvený termín, doporučujeme spotřebiteli zaslat předžalobní výzvu (viz původní vyjádření). Pokud ani na ni nebude podnikatel reagovat, bude pravděpodobně potřeba věc řešit soudní cestou.

Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o případném dalším vývoji stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 10:35, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.