Společnost


PEPCO Czech Republic s.r.o.

Počet nahlášených stížností:24
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62736Stížnost na výměnu zakoupeného zboží v prodejně Pepco ve Znojmě Dukelských bojovníků 3638

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2022, před 2 lety

Jaroslav Kučera

Znění stížnosti

Výměna pyžama velikosti L za velikost XL za cenu 350,-Kč.

Ve 48. týdnu jsem zakoupila ve vaší prodejně pánské pyžamo velikosti L. Ve čtvrtek 1.12.2022 jsem se žádostí na personál přistoupila k pultu v protisměru, aby bylo jasné, že chci reklamaci-v mém případě výměnu za velikost XL.
Byla jsem vyzvána rázným způsobem prodavačkou - blondýnou ,která nebyla jmenovitě označena, abych nepředbíhala a šla do fronty (zde ve frontě by po mě mohla vyžadovat opětovné zaplacení, protože jsem neměla doklad z předešlého dne.
Další vstřícnost nastala, když jsem požádala o výměnu u vedoucí směny -nemáte účtenku, bohužel vám zboží nevyměníme.
Po jasném signálu, že se nedomluvíme na pouhé výměně jsem šla znechucená a sklamaná domů.
Vzhledem k tomu,že prodávám v obchodě 45 let a můj muž je vedoucí prodejny více jak 25 let proběhla doma diskuse na téma občanského soudního řádu.
Dne 2.12.2022 v 11.00 hod. jsme se vydali vyměnit zboží do vašeho obchodu s předložením papíru citace občanského zákoníku a požádali jsme o výměnu i bez dokladu,který jsem opravdu nenašla. Vzhledem ke skutečnostem nejsme povinni doložit účtenku, když prokážeme, že se jedná o specifické zboží prodávané pouze vaší prodejnou s nápisem PEPCO na originální visačce,což jsme personálu doložili.
Opět jsme byli kategoricky odmítnuti i přes předložené písemné znění občanského zákoníku-(Obchodník nemá právo vyžadovat, abyste reklamovali zboží jen s původní účtenkou. Takový požadavek by krátil vaše práva podle občanského zákoníku, a obchodník na ně nemá právo).
Rovněž na vašich stránkách chybně uvádíte,že zboží bez účtenky nelze vymněnit !!!!!!
Po přivolání vedoucí směny po dlouhé diskuzi našla účtenku naší koupě v počítači a spárovala výměnu, kterou jsem podepsala.
K tomuto závěru předcházel drzý komentář a arogance od blonďaté prodavačky, že jsme zakomplexovaní, že ona pracuje v prodejně 25 let a nikdo jí nebude poučovat.
Dále nás obě i s vedoucí směny nařkly z toho,že jsme v okamžiku žádosti o výměnu zboží odcizili, což byl vrchol a třešničkou na dortu po našem odchodu, kdy nám vyměnili zboží bylo,že po nás pokřikovali ještě před obchodem na parkovišti.
Sami si udělejte obrázek o prodavačkách, které zaměstnáváte. Pokud neudrží nervy na uzdě, nemá za pultem co dělat, to je náš názor.
Ve vašem obchodě jsme nakupovali naposledy. Samozřejmě si nenecháme vystoupení prodavaček pro sebe.

S pozdravem

Jaroslav a Marie Kučerovi


Produkt

Pyžamo pánské PEPCO velikost \L


Požadované řešení

Necháme na Vás.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 09:23, před 2 lety

Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu atd.).

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 11:42, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.