Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#62737Strhávání plateb z účtu O2 za neobjednané služby pro Buzzmobiza Gaming

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2022, před 2 lety

Eliška Jonová

Znění stížnosti

Již 2x (26.11.2022 a 3.12.2022) mi O2 strhlo bez mého souhlasu z mého účtu 99 Kč pro Buzzmobi za Gaming. Tuto službu jsem si neobjednala


Produkt

Můj operátor O2 neoprávněně strhává peníze za mnou neobjednané služby, což mi oznamuje sms zprávou: Vaše platba 99,-0 Kč pro Buzzmobi za Gaming právě v poradku probehla. Všechny platby a jejich nastavenínajdete na https://moje.o2 platba.cz. Vase O2


Požadované řešení

Žádám vrácení peněz a zrušení event. dalších plateb


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 09:22, před 2 lety

Společnost O2 Czech Republic a.s. je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby (INNOVATIVE MOBILE SOLUTIONS S.L.), resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu.

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Na žádost spotřebitele může operátor zablokovat tyto platby, tím však nemusí dojít ke zrušení závazku. Je vhodné tedy kontaktovat i poskytovatele služby s výpovědí (možného) závazku, která však není uznáním oprávněnosti pohledávky.

Výpověď lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Av. Jerónimo Roure 49, 2º B, 46520 Puerto de Sagunto - VALENCIA (SPAIN)), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt ze Španělska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.12.2022 09:54, před 2 lety

Dobrý den,
mrzí mne, že jste měla důvod k vyjádření nespokojenosti.
Jedná se o standardní formu online předplatného, které bylo pořízeno pomocí platby přes internet na Vašem čísle. U některých těchto plateb se mohlo stát, že ji provedete kliknutím na reklamní banner na nějakém webu.
O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce. Nelze tak reklamaci řešit u nás, ale bude zapotřebí se obrátit přímo na poskytovatele, u kterého byla platba provedena. Kontakty na poskytovatele naleznete přímo zde https://www.o2.cz/osobni/-a106113?field=data. Společnost Buzzmobi je možné kontaktovat také e-mailem na buzzmobi.cz@silverlines.info.
Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, kdy se prokliknete číslem a zde, v sekci doplňkové služby, naleznete položku Platby přes internet a zde nastavíte restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde uvidíte historii plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se Vám blokace nedařila, rádi ji zajistíme.Stačí když nám zašlete telefonní číslo, celé jméno a datum narození majitele. Údaj můžete doplnit zde do neveřejných údajů nebo je nám zašlete na info@o2guru.cz.

S přáním příjemného dne

Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2023 22:14, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 14:49, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.