Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Již několik týdnů mi chodí do schránky *** leták společnosti Kaufland bez ohledu na označení, že si nepřeji letáky do schránky dostávat. Na schránce jsou nyní tři (3) nálepky stejného podobného znění a leták přišel znovu. Zákaznická podpora Kauflandu nedoručování letáku podmiňuje sdělěním přesné adresy. Toto jsem odmítl, načež mi bylo řečeno, že mi více pomoci nemohou. Domnívám se, že označením schránky jsem učinil liteře zákona zadost ("adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo") a Kaufland nemá co požadovat moji adresu, aby zákonu vyhověl.
Se zákaznickou podporou se již bavit nehodlám (již jsem zkusil a je to standardní reakce Kauflandu na stížnosti). Mohu se při opakovaném nevyžádaném doručení obrátit na živnostenský úřad?
Respektování viditelného označení schránek při doručování letáků.
|
Tweet |
Dle § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy je zakázáno šíření nevyžádané reklamy v listinné podobě, pokud adresáta obtěžuje. O nevyžádanou reklamu se bude jednat vždy v případě, kdy si spotřebitel umístí na svoji poštovní schránku oznámení "nevhazujte reklamu", "reklamní letáky ne" apod. a i přes takovéto označení bude do schránky vhozeno reklamní sdělení.
Za šíření (vhození do schránky) je v tomto případě odpovědný šiřitel reklamy, přičemž tím může být listonoš, soused, distributor anebo i někdo jiný. Proto, je-li to možné, doporučujeme spotřebitelům, zajistit si důkazy, které potvrdí kdo se porušování zákona dopouští.
Podnět lze podat příslušnému krajskému živnostenskému úřadu, který vykonává nad touto oblastí dozor.
Vážený zákazníku/Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme
si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává
Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle
800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz. Zákaznické
centrum, Kaufland Česká republika
Společnost Kaufland trvá na sdělení přesné adresy pro zastavení dodávání nevyžádaných letáků, cituji z komunikace se zákaznického centra:
"Je nám líto, ale bez sdělení přesné adresy nemohou kolegové z oddělení Distribuce zajistit nápravu situace."
Po opakované žádosti a uvedení vyjádření dTestu ohledně zákona o regulaci reklamy je odpověď stále stejná:
"Bez přesné adresy není náprava situace možná."
Prosím o vyjádření ohledně této praktiky.
Děkujeme stranám za reakce.
S ohledem na naše původní vyjádření nemáme ke stížnosti další doplnění - jestliže nevyžádané doručování letáků pokračuje, je vhodné, aby spotřebitel zjistil, zda se jedná o porušování prodejcem (resp. osobou roznášející letáky) a pokud ano, může se obrátit na krajský živnostenský úřad. Pokud by však letáky do schránky dával např. soused, jedná se o soukromoprávní problém, který lze v krajním případě řešit v občanskoprávním sporném řízení.
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla reagovat, má-li o to zájem a disponuje-li potřebnými nástroji.
Za Zákaznické centrum můžeme sdělit, že příslušný inspektor byl instruován, aby znovu přeškolil distributory o nezanášení schránek, u kterých si majitel nepřeje reklamu. Věříme tedy ve zlepšení situace. Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Hodnocení:
Komentář: Letáky chodí již několik týdnů stále. Je politováníhodné, že společnost Kaufland nezvládá usměrnit své roznašeče letáků.