Společnost


Kaufland Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:606
Z toho za letošní rok:66
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

63%
37%
Toto skore je založeno na 103 stížnostech.

#62752Nevyžádaná distribuce letáku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2022, před 2 lety

David Stejskal

Znění stížnosti

Již několik týdnů mi chodí do schránky *** leták společnosti Kaufland bez ohledu na označení, že si nepřeji letáky do schránky dostávat. Na schránce jsou nyní tři (3) nálepky stejného podobného znění a leták přišel znovu. Zákaznická podpora Kauflandu nedoručování letáku podmiňuje sdělěním přesné adresy. Toto jsem odmítl, načež mi bylo řečeno, že mi více pomoci nemohou. Domnívám se, že označením schránky jsem učinil liteře zákona zadost ("adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo") a Kaufland nemá co požadovat moji adresu, aby zákonu vyhověl.

Se zákaznickou podporou se již bavit nehodlám (již jsem zkusil a je to standardní reakce Kauflandu na stížnosti). Mohu se při opakovaném nevyžádaném doručení obrátit na živnostenský úřad?


Požadované řešení

Respektování viditelného označení schránek při doručování letáků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 10:44, před 2 lety

Dle § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy je zakázáno šíření nevyžádané reklamy v listinné podobě, pokud adresáta obtěžuje. O nevyžádanou reklamu se bude jednat vždy v případě, kdy si spotřebitel umístí na svoji poštovní schránku oznámení "nevhazujte reklamu", "reklamní letáky ne" apod. a i přes takovéto označení bude do schránky vhozeno reklamní sdělení.

Za šíření (vhození do schránky) je v tomto případě odpovědný šiřitel reklamy, přičemž tím může být listonoš, soused, distributor anebo i někdo jiný. Proto, je-li to možné, doporučujeme spotřebitelům, zajistit si důkazy, které potvrdí kdo se porušování zákona dopouští.

Podnět lze podat příslušnému krajskému živnostenskému úřadu, který vykonává nad touto oblastí dozor.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.12.2022 20:14, před 2 lety

Vážený zákazníku/Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme
si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává
Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle
800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz. Zákaznické
centrum, Kaufland Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.12.2022 10:07, před 2 lety


David Stejskal

Společnost Kaufland trvá na sdělení přesné adresy pro zastavení dodávání nevyžádaných letáků, cituji z komunikace se zákaznického centra:

"Je nám líto, ale bez sdělení přesné adresy nemohou kolegové z oddělení Distribuce zajistit nápravu situace."

Po opakované žádosti a uvedení vyjádření dTestu ohledně zákona o regulaci reklamy je odpověď stále stejná:

"Bez přesné adresy není náprava situace možná."

Prosím o vyjádření ohledně této praktiky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2022 09:52, před 2 lety

Děkujeme stranám za reakce.

S ohledem na naše původní vyjádření nemáme ke stížnosti další doplnění - jestliže nevyžádané doručování letáků pokračuje, je vhodné, aby spotřebitel zjistil, zda se jedná o porušování prodejcem (resp. osobou roznášející letáky) a pokud ano, může se obrátit na krajský živnostenský úřad. Pokud by však letáky do schránky dával např. soused, jedná se o soukromoprávní problém, který lze v krajním případě řešit v občanskoprávním sporném řízení.

Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla reagovat, má-li o to zájem a disponuje-li potřebnými nástroji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2022 16:19, před 2 lety

Za Zákaznické centrum můžeme sdělit, že příslušný inspektor byl instruován, aby znovu přeškolil distributory o nezanášení schránek, u kterých si majitel nepřeje reklamu. Věříme tedy ve zlepšení situace. Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.1.2023 09:28, před rokem


David Stejskal

Hodnocení:

Komentář: Letáky chodí již několik týdnů stále. Je politováníhodné, že společnost Kaufland nezvládá usměrnit své roznašeče letáků.