Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pěkný den,
obracím se na Vás s prosbou ohledně vyúčtování služeb společností UPC. Jak již dříve vyplynulo z šetření ČTÚ, za předčasné ukončení služeb u UPC je možné zaplatit i tisíce korun. Nedávno jsem u UPC vypověděla balíček služeb, lépe řečeno zrušila jsem si službu televize a ponechala si jen službu internet. Nezrušila jsem tedy smlouvu zcela, nýbrž jen jednu její část. Každopádně mi společnost zaslala konečnou fakturu na necelé dva tisíce korun, kde mi očividně naúčtovala rozdíl mezi standardní a věrnostní slevou (slíbenou slevu sjednanou při sjednání služby tak chce vlastně vrátit zpátky).
Balíček: Televize DIGITAL KLASIK+ a pronájem set top boxu plus UPC FIBER POWER 40+ a pronájem modemu
Chci, aby mi společnost UPC naúčtovala obvyklou částku při odstoupení od smlouvy, nikoli aby požadovala vrátit rozdíl mezi původně sjednanou cenu a standardní cenou služby.
|
Tweet |
V tomto případě je podstatné, jakým způsobem je sleva sjednána. Zákon o elektronických komunikacích stanoví, že v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, operátor může požadovat kompenzaci, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Tato informace však musí být uvedena ve smlouvě.
Pokud je měsíční plnění stanovenou smlouvou pevně na určitou částku, vypočítává se úhrada z této částky. Poskytnuté slevy jsou obvykle součástí smlouvy. Ale mohou být vázány i na splnění podmínek. Spotřebitel může vyúčtování reklamovat a poté spor předložit Českému telekomunikačnímu úřadu k rozhodnutí.
Případ jsme dořešili a uzavřeli 1.4.2015, kdy jsme klienta vyrozuměli v rámci opakované reklamace z 31.3.2015
Jednalo se o doúčtování věrnostní slevy za předčasné ukončení DTV služby (klient si dále ponechal službu internet)
Reklamaci jsme zamítli s tím, že klientka byla dopředu informována o tom, že se jí věrnostní období bude restartovat a tím, že na tuto zprávu nereagovala, došlo k prodloužení věrnostních podmínek.
Klientka částku uhradila 1.4.2015, zároveň předala žádost na prošetření na ČTÚ.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby se mohla vyjádřit, případně celou stížnost uzavřít.
Vzhledem k tomu, že spotřebitelka již nevyužila možnost se k případu vyjádřit, celou stížnost uzavíráme.