Společnost


Energetický Holding Malina a.s.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62772Nedodržení smlouvy na na dodávku a instalaci fotovoltaické elektrárny a tepelného čerpadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2022, před 2 lety

Tomáš Rotter

Znění stížnosti

Již si nevím rady tak se rozhodl podělit se s Vámi se špatnou zkušeností s" Energetickým holdingem Malina Group." S touto firmou jsem uzavřel smlouvu na dodání fotovoltaické elektrárny a tepelného čerpadla.
Termín dodání byl daný smlouvou 4 měsíce od zaplacení zálohy. V květnu jsem uhradil zálohu ve výši 60% ceny za fotovoltaickou elektrárnu 322 000,- Kč a na čerpadlo 178 246,- Kč. Fotovoltaická elektrárna byla po mnoha urgencích dodána místo v září až v říjnu. Po mnoha reklamacích, které se týkaly špatné instalace a mnoha neodborně provedených prací, nebylo možné provést revyzy. Po odstranění závad v polovině listopadu byla vyhotovena revize nová. Nyní čekám na zapojení a předání od dodavatele.
V době, kdy tento dopis píši, stále nic nevyrábím.
Tepelné čerpadlo nemám dodnes. V dobré víře, že smlouva bude dodavatelem dodržena, jsem nechal firmou odstranit starý, nehospodárný plynový kotel a rozhodl se pro investici nemalých finančních prostředků.
Vzhledem k počasí se nyní nacházím v tíživé situaci, že nemohu v tomto období v domě topit. Přesto "Energetický holding Malina group" stále v reklamách inzeruje dodání fotovoltaických elektráren a čerpadel . Obchodní ředitel Jozef Partika představuje firmu v denících v superlativech, ale po zkušenostech se však jedná o klamavou reklamu.
Nevím, zda se vám podaří zjednat nápravu , ale chtěl bych tím hlavně upozornit a varovat na neseriozní jednání firmy pro případné nové zájemce, kteří by se dostali do stejně bezvýchodné situace
Hledáme touto cestou všechny možné prostředky jak dosáhnout svého práva. Bohužel se jedná v rodině o druhý případ a to v Praze, kde také došlo k neodborné instalaci , nedodržení termínů a díky špatně odvedené práci a ležérního přístupu revizního technika, došlo k ohrožení na majetku a zdraví osob.. Nespokojených zákazníků je určitě více.
V případě, potřeby, předložím veškeré potřebné doklady.
s pozdravem Tomáš Rotter


Požadované řešení

Pokud možno v co nejkratší době dodělat celou zakázku a samozřejmě bych rád finanční kompenzaci.sm


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 11:20, před 2 lety

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

Spotřebitel může tedy instalaci elektrárny reklamovat a společně s reklamací i požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů a náhradu škody.

Domníváme se, že v tomto případě by měl mít spotřebitel nárok přinejmenším na přiměřenou slevu (v případě zprovoznění), případně i náhradu škody vzniklou nefunkčností elektrárny. Jestliže reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (zpravidla 30 dnů) vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 12:53, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.