Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dne 17.11.2022 jsem si u obchodníka MALL.CZ objednal zásilku ** od jejich partnerské firmy CZC a vybral si přepravu od Zásilkovny na jejich odběrné místo. 23. 11. moje zásilka dorazila do depa Zásilkovny ve Štěrboholech, na výdejním místo v několik kilometrů vzdálené Uhříněvsi ale došla až 29.11.
S podezřením na ztracenou zásilku jsem několikrát informoval jak prodejce Mall.CZ, emailem i telefonicky. Tam mě jen opakovaně ujistili, že Zásilkovně napíšou mail, který jsem ale nikdy nedostal v kopii.
Reklamaci jsem zadal telefonicky i přes web Zásilkovny, zamítnuto, protože jsem jen adresát a ne smluvní strana přepravní smlouvy.
Komunikací s polo-funkčními zákaznickými linkami jsem strávil celkem několik hodin času.
Protože zboží jsem u MALL.CZ platil slevovými kupony, měla zásilka deklarovanou nesmyslně nízkou cenu.
ztracenou zásilku jsem několikrát reklamoval jak u prodejce Mall.cz tak u Zásilkovny - Reklamace ** zásilky **. Jestli je možné zaslat vám otisky obrazovek nebo přeposlat komunikaci s prodejcem a Zásilkovnou, rád je poskytnu
doprava zásliky **
omluva a vysvětlení, proč k problému došlo a proč Zásilkovna nemá vlastní funkční reklamační řízení
náhrada způsobené škody - 3 týdny mi kvůli nedoručenému routeru doma nefungoval internet, ukrajinská rodina, která u nás bydlí se nemohla připojovat na on-line výuku atd.
ideálně nový business proces, tak aby Zásilkovna ve spolupráci s prodejcem zvládla doručit stejné zboží místo ztraceného kusu
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.