Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#62788Poškozený kufr a neadekvátní kompenzace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2022, před 2 lety

Silvie Nováková

Znění stížnosti

Dobrý den, také řeším poškozený kufr, natržený, vč. urvaného kolečka. Kufr v hodnotě cca 100eur je neopravitelný a na odpis. Společnost nabídla kompenzace níže, ať si každý udělá obrázek.. Mám zájem pouze o finanční náhradu, ale 900,- je neadekvátní a výsměch zákaznikovi. Bohužel jako většinu by mě nenapadlo si uchovávat účtenku a netušila jsem, že u Smartwings dochází k neustálému zničení zavazadel. Komunikace s touto společností je velmi komplikovaná a zdlouhavá, neboť spoléhají na to, že to klient vzdá.. Zajímá mě kde se dá odvolat a dle jakých mezinárodních a českých pravidel/zákonů se přesně postupuje, vč. lhůty pro vyřízení a také lhůty pro vyplacení kompenzace. Příp. kde dále je možné tuto záležitost oficiálně řešit, která mezinárodní/EU instituce, kromě ČOI a TV. Děkuji relevantní odpovědi.


---------------------------------------------------
1) Finanční kompenzace bankovním převodem ve výši 900 Kč, jelikož doklad o koupi nebyl dodán. Bez doložení dokladu o koupi nebo hodnotě poškozeného zavazadla tuto částku nemůžeme navýšit. Na dodání dokladu máte lhůtu 2 roky.

2) Kompenzaci formou voucheru ve výši 1500 Kč. Voucher můžete využít pro nákup své další letenky nebo doplňkových služeb ke své stávající či budoucí rezervaci. Je platný 1 rok od data vystavení a je přenosný, využít jej tedy můžete Vy, nebo libovolná jiná osoba. Bližší informace jsou v přiloženém souboru.

3) Poukaz na nákup nového zavazadla nebo jiného zboží dle Vaší volby v e-shopu nebo prodejnách Galanterie Tesková: https://www.kozenagalanterie-teskova.cz/. Váš poukaz bude v hodnotě 1050 Kč a je možné jej uplatnit do 1 roku od vystavení.

Svůj výběr nám prosím oznamte jako odpověď na tento email. Z provozních důvodů bychom Vás rádi informovali o lhůtě 30 dní v případě kompenzace bankovním převodem. Tímto děkujeme za pochopení. Přijetím jedné z nabízených možností bude Váš případ uzavřen.
---------------------------------------------------


Produkt

poškozený a natržený kufr, vč. urvaného kolečka


Požadované řešení

Navýšení adekvátní kompenzace na 2tis + náhrada škody za další vzniklé problémy s rozbitým kufrem, vč. náhrady času stráveného s řešením reklamace a děláním práci za zaměstnance Smartwings. Přesné odkazy a postupy dle zákonů/paragrafů v Montrealské úmluvy, příp. dalších kterých se případ týká. Dále která mezinárodní či EU instituce/soud řeší tyto záležitosti.

*Poškození klienti, kteří chtějí také řešit problémy se Smartwings, pokud bude potřeba tak i přes Média, černé ovce atd. ať mě kontaktují tady nebo napíší veřejně svoji zkušenost na FB Smartwings, kde se můžeme také spojit a domluvit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 12:46, před 2 lety

Dle podmínek společnosti je cestující povinen nahlásit dopravci poškození zavazadla nebo poškození obsahu neprodleně, jakmile jej zjistí (nejpozději do 7 dnů ode dne převzetí zavazadla), jak dle popisu spotřebitel již učinil.

V případě poškozeného zavazadla je nutné mít pro uplatnění škody:
- protokol o poškození sepsaný u handlingového partnera,
- palubní vstupenku,
- zavazadlový lístek,
- foto poškozeného zavazadla,
- adresu a bankovní spojení,
- účet s pořizovací cenou poškozeného zavazadla nebo potvrzení hodnoty zavazadla,
- doklad o opravě zavazadla nebo potvrzení o neopravitelnosti.

Cenu zavazadla tedy není nutné dle smluvních podmínek společnosti dokládat účtem, ale je možné ji doložit i potvrzením hodnoty zavazadla.

Více informací ohledně reklamace zavazadel u společnosti Smartwings nalezne spotřebitel zde: https://www.smartwings.com/images/predpisy-formulare/reklamace-zavazadel.pdf.

Lhůta pro posouzení a vyčíslení škody poškozeného zavazadla není přesně stanovena.

Spotřebitel, který předal svou reklamaci k posouzení zavazadel a není spokojen s vyřízením své žádosti, má právo uplatnit svůj nárok v rámci mimosoudního řízení u České obchodní inspekce. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Také je možné kontaktovat ombudsmana společnosti Smartwings a.s.. Více ohledně této možnosti smírného řešení sporů nalezne spotřebitel zde: https://www.smartwings.com/ombudsman.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.