Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Před několika lety jsem od této "společnosti" obdržela nějaké vitamíny a poté ukončila další zasílání. Po dvou letech se mi opět začaly v poštovní schránce objevovat další a další obálky s jejich produkty, i dvakrát v týdnu. Je to dobře vymyšlené, zásilka hozená do schránky. Když jsem se výjimečně do firmy dovolala a sdělila, že jsem si nic neobjednala a tudíž nic platiti nebudu, tak mi bylo řečeno, ať zásilku pošlu kamsi do Polska. A s tím oni počítají, že raději zaplatíte, než byste zboží posílala do Polska. V červenci letošního roku jsem od nich dostala písemně (mejlem) ujištění, že od nich již nic nebudu dostávat a telefonicky sděleno, že mám vše uhrazeno. Dnes (po půl roce po ukončení zasílání) jsem obdržela sms, že mám u nich dluh přes tisíc Kč. Dnes též začalo dopisování mejlem s jakýmsi pánem a chtěla jsem po něm podrobný rozpis za co je dlužná částka. Po čtyřech mejlem nikam nesměřujících a neodpovídajícím na mou otázku jsem to vzdala, ale nemíním jim nic zaplatit když není a nevím za co.
Omega 3, Immunity Serum
Hlavně ať už neobtěžují a nevymáhají uhradit dluh, když mi nejsou schopni odpovědět za co.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.