Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#62806Nepřišlo mne zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2022, před 2 lety

Petro Mikita

Znění stížnosti

Před 20 dní jsem nakoupil počítač za 90 tisíc korun.
Před 9 dní jsem volal na zákaznický linku, a slíbili mne ze za pár dnů už budu mít počítač u sebe. Včera mne přišel email ze objednávku zrušili i když jsem před 3 týdnu už zaplatil za tento počítač.
Včera jsem volal zákaznický linku a poprosil abych mne vyměnili počítač za jiný podobní model který mají který je o 3 tisíc kč dražší než ten který jsem já kupil. Dneska mne přišel email ze nemůžu mne poslat ten jiný počítač. Volal jsem zákaznicku linku řekli mne ze neví co se děje a pošlu mne email


Požadované řešení

Vysvětloval jsem lince ze mi můžu poslat jiný počítač a říkal.jsem jim model Alza Studio RTX3090Ti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 13:39, před 2 lety

V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.

Mimo to platí, že podnikatel může odstoupit od smlouvy pouze ze zákonem uvedených důvodů, kterým je mimo jiné i nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění.

V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své zboží prodat komukoliv. Nesmí ale zákazníka odmítnout bezdůvodně, ani spotřebitele žádným způsobem diskriminovat. Pokud tedy společnost nabízí zboží, o které má spotřebitel zájem, a prodávající nemá důvod k odmítnutí prodání zboží této osobě, mělo by být spotřebiteli umožněno si zboží zakoupit.

Zda bude částka místo vrácení převedena na jinou objednávku záleží na domluvě s prodávajícím.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.12.2022 19:26, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Objednávku evidujeme stornovanou z e-shopu, tedy ze strany zákazníka. Z toho důvodu byl vystaven dobropis, která zákazník částečně využil v nové objednávce a zbytek byl proplacen zpět na zvolený účet.

Předpokládám, že je tedy nyní vše v pořádku, jelikož nová objednávka byla již vyzvednuta.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2022 15:04, před 2 lety

Děkujeme za součinnost.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k vývoji případu mohl vyjádřit a dále aby mohl výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2023 21:57, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 13:32, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.