Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Před 20 dní jsem nakoupil počítač za 90 tisíc korun.
Před 9 dní jsem volal na zákaznický linku, a slíbili mne ze za pár dnů už budu mít počítač u sebe. Včera mne přišel email ze objednávku zrušili i když jsem před 3 týdnu už zaplatil za tento počítač.
Včera jsem volal zákaznický linku a poprosil abych mne vyměnili počítač za jiný podobní model který mají který je o 3 tisíc kč dražší než ten který jsem já kupil. Dneska mne přišel email ze nemůžu mne poslat ten jiný počítač. Volal jsem zákaznicku linku řekli mne ze neví co se děje a pošlu mne email
Vysvětloval jsem lince ze mi můžu poslat jiný počítač a říkal.jsem jim model Alza Studio RTX3090Ti
|
Tweet |
V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.
Mimo to platí, že podnikatel může odstoupit od smlouvy pouze ze zákonem uvedených důvodů, kterým je mimo jiné i nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění.
V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své zboží prodat komukoliv. Nesmí ale zákazníka odmítnout bezdůvodně, ani spotřebitele žádným způsobem diskriminovat. Pokud tedy společnost nabízí zboží, o které má spotřebitel zájem, a prodávající nemá důvod k odmítnutí prodání zboží této osobě, mělo by být spotřebiteli umožněno si zboží zakoupit.
Zda bude částka místo vrácení převedena na jinou objednávku záleží na domluvě s prodávajícím.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Objednávku evidujeme stornovanou z e-shopu, tedy ze strany zákazníka. Z toho důvodu byl vystaven dobropis, která zákazník částečně využil v nové objednávce a zbytek byl proplacen zpět na zvolený účet.
Předpokládám, že je tedy nyní vše v pořádku, jelikož nová objednávka byla již vyzvednuta.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k vývoji případu mohl vyjádřit a dále aby mohl výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.