Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#62807Reklamace za služby, které nebylo možné využít

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2022, před 2 lety

Jana Hermanová

Znění stížnosti

U O2 jsem měla balíček služeb - O2 spolu pro dva, což zahrnovalo 2 Sim karty + pevný internet + O2 TV. V ceně 1348,98Kč
Dne 21.10. jsem si převedla tel. čísla z O2 k Vodafonu.
Přenos zajišťoval Vodafon. 1.11 mi přišlo vyúčtování za služby za měsíc říjen 1437,87Kč. Neřešila jsem detailně vyúčtování a zaplatila, protože jsem předpokládala, že se jedná o provolanou částku do 21.10.
Ale 4.12. mi přišlo další vyúčtování v hodnotě 1348,98Kč, kde jsou opět zahrnuty 2 sim karty.
Na infolince mi bylo řečeno, že převedením tel. čísel k jinému operátorovi se nemění tarif. Což bych pochopila, ALE POKUD JSEM SE PŘIHLÁSILA DO MOJE O2 V ZÁLOŽCE SLUŽBY A ZAŘÍZENÍ BYL JEN PEVNÝ INTERNET + O2TV ZDARMA. Pokud požaduje O2 peníze za služby, pak by měl mít zákazník možnost kontroly toho co využívá a možnost tyto služby zrušit prostřednictvím svého ůčtu.
Stejná stížnost zde pod číslem #61439.


Produkt

O2 spolu pro dva


Požadované řešení

Možnost zrušení služby v zákaznickém účtu. Sleva na vyúčtovýní za 2 sim karty ***


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 13:43, před 2 lety

Jak již bylo uvedeno v minulé stížnosti:
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal a které mohl využívat. Strhává-li si společnost zaplacení částky za poskytnutí určité služby, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Tím, že spotřebitel přenesl čísla k jinému operátorovi, mělo dojít ke změně smlouvy. Společnost by tedy neměla požadovat celou částku za balíček "O2 Spolu".

O2 se k obdobné stížnosti vyjádřil následovně:
"V případě zrušení či převodu služeb, které jsou součástí balíčku O2 Spolu, nevzniká automaticky změnová objednávka na zbývající služby v tomto balíčku, jelikož mohou být tyto převedené/zrušené služby nahrazeny novými do balíčku O2 Spolu. Pokud jste neuvedla do žádosti při převodu čísel i požadavek na zrušení balíčku O2 Spolu, případně jeho změnu na samostatný internet s O2 TV, zůstaly tak tyto služby součástí neúplného balíčku O2 Spolu, u kterého se účtuje sazba dle nastavených služeb v souladu s platným ceníkem služeb."

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.12.2022 14:12, před 2 lety

Dobrý den paní Hermanová, mrzí mne, že jste měla důvod k podání této stížnosti.
Váš požadavek jsem předala na specializované oddělení, kdy kolegové nastavení služeb i účtované částky prověří a s řešením vás budou kontaktovat co nejdříve to bude možné, nejdéle ve lhůtě 1 měsíce.
Aktuálně již máte balíček O2 spolu zrušený a máte nastaven jen internet s TV, ke změně nastavení došlo ke dni 6.12.2022.
Prosím nyní o trpělivost a omlouvám se za nepříjemnosti.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.12.2022 18:28, před 2 lety


Jana Hermanová

Hodnocení:

Komentář: Vše vyřízeno naprosto k mé spokojenosti