Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Objednal jsem notebook s příslušenstvím za 63 tis. Kč. Hned po objednávce jsme měl telefon, zda si nechci notebook pojistit (služba okamžitá výměna), že se množí reklamace na vadný produkt a bez pojištění budu 90 dní bez notebooku, když mu něco bude. Neznělo to jako dobrá reklama pro ASUS ROG Flow Z13 s ROG XG Mobile s RTX 3080, ale souhlasil jsem. Operátor mě ujistil, že doplatek pojištění nebude mít vliv na vydání v alzaboxu a poslal opravenou fakturu. Doplatek bude splatný 16.12.2022.
Můj nákup proběhl 2.2.2022. Přesto jsem onen doplatek zaplatil okamžitě s variabilním symbolem oné faktury. 3.2.2023 dorazilo zboží do alzaboxu. Při vyzvednutí to po mě chtělo onen doplatek. Volám na číslo uvedené na displeji alzaboxu. Řekli, že to vyřeší. Byla sobota. Do pondělí to nikdo neřešil a objednávku v pondělí ráno z boxu odvezli a moji objednávku stornovali. Mohl jsem onen doplatek zaplatit dvakrát a žebrat o vrácení platby, ale tušil jsem, že dostat peníze s alzy je mnohem těžší a pomalejší, než jejích v tuto chvíli "loupež" mých 72 tisíc z mého účtu. Ano zboží jsem ze strany alzy nedostal a s vrácením peněz čekám až bude zboží vráceno....
Od koho a komu, když mi nebylo nikdy vydáno. Chápu že má alza systém, ale já mluvil se operátory lidmi a ti věděli, že mám zaplaceno, ale schránku alzaboxu neodblokovali.
Stornovaná objednávka *** z Vaší viny
Vracení plateb ve slušném termínu
|
Tweet |
Nevyzvednutím zboží nedochází automaticky k odstoupení od smlouvy. O odstoupení od smlouvy je třeba informovat podnikatele. V případě, kdy by k oznámení ohledně odstoupení nedošlo a spotřebitel by zboží nepřevzal, mohl by podnikatel požadovat po spotřebiteli vynaložené náklady (např. za uskladnění zboží).
V tomto případě se však domníváme, že došlo k pochybení prodávajícího, který se jednáním svého zaměstnance zavázal dle § 166 občanského zákoníku nepožadovat doplatek při převzetí. Protože spotřebitel toto pochybení ihned řešil a podnikatel nesjednal nápravu, není dle našeho názoru možné tyto náklady po spotřebiteli požadovat.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podnikatele kontaktoval s odstoupením od smlouvy. Následně podnikateli běží 14denní lhůta na vrácení veškerých finančních prostředků, které od spotřebitele obdržel (§ 1832 odst. 1 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Bohužel zde došlo k pochybení v systému, který platbu za dokoupenou službu nedokázal rozlišit a znovu ji vyžadoval Než jsme však stihli celou situaci vyřídit s finančním oddělením, vypršela rezervace schránky AlzaBoxu a zásilka se vrátila zpět. Platba byla panu Jiráskovi již vrácena zpět na jeho bankovní účet a před malou chvíli jsem mu zasílala na e-mail omluvu s nabídkou nacenění nové objednávky nebo slevy na příští nákup.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k vývoji případu mohl vyjádřit a dále aby mohl výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.