Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Před rokem a něco jsem si u Datartu objednal Playstation 5 (pro některé obchody zjevně nedostatkové zboží) a nyní psali, že se mění ceny a že buď akceptuji novou cenu, nebo mi objednávku zruší. S odvoláním na všeobecné podmínky, kde mají možnost objednávku zrušit, zde na základě "nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží".
Dříve byla cena 13490,-. V mailové komunikaci mi psali cenu 14490,-, což je navýšení o 1000,-, tedy cca 7,5 %. Se zrušením jsem nesouhlasil, protože změnu ceny nepovažuji za výraznou, obzvlášť když neustále nabízejí různé slevy kolem 10 %.
U objednávky jsem použil slevový kupón na 1000,- u objednávek nad 10000,-, který jsem před tím rokem získal tuším jako dárce krve. Tedy objednávka byla na 12490,-, s novou cenou bych se počítám měl dostat se slevovým kupónem na původní cenu 13490,-, což samo o sobě beru jako argument, že změna ceny není výrazná (protože s kuponem je identická jako před tím rokem).
Jako problém tedy vidím, že jsem zároveň použil slevový kupón, který Datart nabízel, což ale není důvod ke zrušení objednávky.
V mailové komunikaci jsem je na použití kuponu upozornil, tedy i na to, že zrušením objednávky mě vlastně o ten kupon připraví. Na to mi odpověděli, že v případě zrušení mi bude kupon v hodnotě 1000,- zaslán zpět - nebyl.
Tedy po roce čekání na objednávku nemám ani objednávku, ani kupon. Samozřejmě kdybych věděl, že se obchod zachová takto, tak bych před rokem udělal tu objednávku jinde.
Herní konzole Sony PlayStation 5 (PS719423997)
Zachování objednávky nebo alespoň zachování kuponu
|
Tweet |
Platí, že podnikatel může odstoupit od smlouvy pouze ze zákonem uvedených důvodů.
Pokud bylo od smlouvy odstoupeno ze zákonného důvodu, spotřebitel by v tomto případě měl mít právo na vrácení hodnoty použitého kupónu.
Zvýšení ceny na dodání však považujeme za riziko podnikání a prodávající tak má povinnost zboží spotřebiteli dodat za původní cenu, za kterou si zboží objednal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.