Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#62831Zrušení objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2022, před 2 lety

Radek Chaloupka

Znění stížnosti

Před rokem a něco jsem si u Datartu objednal Playstation 5 (pro některé obchody zjevně nedostatkové zboží) a nyní psali, že se mění ceny a že buď akceptuji novou cenu, nebo mi objednávku zruší. S odvoláním na všeobecné podmínky, kde mají možnost objednávku zrušit, zde na základě "nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží".
Dříve byla cena 13490,-. V mailové komunikaci mi psali cenu 14490,-, což je navýšení o 1000,-, tedy cca 7,5 %. Se zrušením jsem nesouhlasil, protože změnu ceny nepovažuji za výraznou, obzvlášť když neustále nabízejí různé slevy kolem 10 %.
U objednávky jsem použil slevový kupón na 1000,- u objednávek nad 10000,-, který jsem před tím rokem získal tuším jako dárce krve. Tedy objednávka byla na 12490,-, s novou cenou bych se počítám měl dostat se slevovým kupónem na původní cenu 13490,-, což samo o sobě beru jako argument, že změna ceny není výrazná (protože s kuponem je identická jako před tím rokem).
Jako problém tedy vidím, že jsem zároveň použil slevový kupón, který Datart nabízel, což ale není důvod ke zrušení objednávky.
V mailové komunikaci jsem je na použití kuponu upozornil, tedy i na to, že zrušením objednávky mě vlastně o ten kupon připraví. Na to mi odpověděli, že v případě zrušení mi bude kupon v hodnotě 1000,- zaslán zpět - nebyl.
Tedy po roce čekání na objednávku nemám ani objednávku, ani kupon. Samozřejmě kdybych věděl, že se obchod zachová takto, tak bych před rokem udělal tu objednávku jinde.


Produkt

Herní konzole Sony PlayStation 5 (PS719423997)


Požadované řešení

Zachování objednávky nebo alespoň zachování kuponu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2022 14:40, před 2 lety

Platí, že podnikatel může odstoupit od smlouvy pouze ze zákonem uvedených důvodů.

Pokud bylo od smlouvy odstoupeno ze zákonného důvodu, spotřebitel by v tomto případě měl mít právo na vrácení hodnoty použitého kupónu.

Zvýšení ceny na dodání však považujeme za riziko podnikání a prodávající tak má povinnost zboží spotřebiteli dodat za původní cenu, za kterou si zboží objednal.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 13:24, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.