Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma se vtírá do domácnosti s parním čistiem. Asi po dvou letech zašle dopis s nabídkou mikro utěrky. Pokud ji nechcete, musíte reagovat a nabídku zrušit. V mém případě dopis ovšem nedorazil, pokud byl vůbec nějaký poslaný. Dcera nevěděla a dobírku převzala. Po telefonátu na firmu, jsem zboží zaslala zpět. Jsem moc zvědavá, zda dorazí peníze zpět.Přijde mi trochu divné jednání firmy, proč když si něco neobjednám, musím reagovat, že to nechci?
Mikro utěrka, prý za poloviční cenu 360 Kč.
Doufám, že peníze dorazí zpět.A bude vyslyšen dopis, ve kterém jsem poslala nesouhlas s uložením osobních údajů a jiná zásilka už mi nebude zaslána.
|
Tweet |
Podle § 1838 občanského zákoníku platí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Zároveň platí, že takové jednání může být vyhodnoceno jako agresivní obchodní praktika a prodávající za to může být sankcionován Českou obchodní inspekcí, pokud opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky dálkovým způsobem nebo pokud požaduje na spotřebiteli platbu za výrobky, které mu dodal, ačkoli si je spotřebitel neobjednal, nebo požaduje vrácení či uschování nevyžádaných výrobků, nejedná-li se o náhradní dodávku podle předem uzavřené smlouvy.
Jestliže spotřebitel zakoupil věc na dálku nebo mimo prostory obvyklé k podnikání, má právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů. Prodávající mu následně vrátí všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, jinak se ocitá v prodlení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.