Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V prosinci 2014 jsme zakoupili v prodejně CCC v Karviné dva páry obuvi.Po dvou měsících jsme chtěli uplatnit reklamaci. Ta byla nejdříve okomentována, že ,, Vy jste ale ty boty nosil ?? " jak podivuhodné :-). následně byly oba páry obuvi poslány do Zlína paní Hlobilové, která se písemně vyjádřila , že manžel obuv poškodil mechanicky.Zcela určitě nedošlo k mechanickému poškození - ledaže by manžel v té obuvi tančil balet. Tužinka na špičce je poškozená a došlo k deformaci tvaru obuvi ve špičce.Nicméně obuv při chůzi vrže - což taktéž není výrobní vada. Nemyslím si , že obuv za 1500,- Kč má po dvou měsících vrzat.V tomto případě je částka za dva páry obuvi 2698,20,-Kč na dva měsíce VELMI LUXUSNÍ ZÁLEŽITOST .Nicméně dle svých odborných znalostí, mmj. ze Zlína Svit a také z denního vyřizovaní reklamací obuvi vím, tedy pokud jsem správně četla zákoník, že v případě, že se vyskytne vada do 6měsíců od prodeje, je tato vada považována, za vadu, která byla již při prodeji.Nicméně se nemusí projevit ihned.Nemluvě o chybně vypsaném reklamačním protokolu. Děkuji.
Vycházková obuv Lasocki a 2. pár Lasocki 1345
VRÁCENÍ KUPNÍ CENY ZBOŽÍ
|
Tweet |
Spotřebitel je oprávněn uplatnit reklamaci pro vadu, která se vyskytla v době 24 měsíců od převzetí věci. Přičemž se má dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, zboží bylo vadné již v okamžiku převzetí. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení způsobené obvyklým používáním a na mechanické poškození, které si způsobil spotřebitel. Je tedy nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal s touto zákonnou domněnkou. Prodejce se odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanické poškození. Tvrzení by mělo být podloženo prokazatelnými a relevantními skutečnostmi.
Pokud byla reklamace zamítnuta a řádně písemně odůvodněna, což je povinnost prodávajícího, pokud reklamaci zamítá, je možné nechat si vypracovat znalecký posudek. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy a na úhradu znalečného.
Společnost CCC Czech, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.