Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#6286Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2015, před 10 lety

Filip Lekeš

Znění stížnosti

koupil jsem si robotický vysavač iRobot Roomba 650. Cca deset dnů fungoval dle popisu od výrobce. Po deseti dnech vypověděl službu,nereagoval na nic. U prodejce jsem s reklamací neuspěl s tím že na základní desce je NĚJAKÁ tekutina,a opravu si musím uhradit sam... na dotaz jakým způsobem se tam tekutina dostala jsem odpověď neobdržel...


Produkt

i robot Roomba 650 , JBN650041208080800044


Požadované řešení

chtěl bych poradit jakým způsobem se bránit,dle návodu výrobce jsem nic proti předepsaným věcem neudělal ...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2015 17:11, před 10 lety

Pokud se vada projevila v tak krátkém časovém intervalu od koupě, je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění. Spotřebiteli doporučujeme, aby si také vyžádal fotografie poškození.

Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.4.2015 11:45, před 10 lety

Dobrý den pane Lekeši,

na základě Vašeho podnětu jsme prověřili způsob vyřízení Vámi podané reklamace na vysavače iRobot Roomba 650 S/N: JBN650041208080800044.
Při prověřování celé věci bylo zjištěno, že do vysavače se tekutina dostala přes spodní část výrobku, když robot najel na blíže neurčité množství kapaliny. Kapalina se pomocí kartáče dostala až na základní desku prostorem mezi baterií a plastovým tělem robota, které baterii v těsné blízkosti obepíná. Z tohoto důvodu došlo k oxidaci na základní desce, která má přímou spojitost s Vámi reklamovanou závadou. V návodu v sekci „Důležité bezpečnostní pokyny“ je pak uvedeno upozornění, že zařízení není možné používat k odstranění rozlitého bělidla, barvy, chemikálií obecně nebo vody.

Protože si přejeme, aby byla tato situace vyřešena k Vaší spokojenosti, v celé věci jsme Vás již kontaktovali telefonicky a na základě této naší dohody tedy zboží odešleme opět do servisu, kde bude provedena jeho bezplatná mimozáruční oprava.
Vysavač se v tuto chvíli nachází na prodejně OKAY 1069 Uherský Brod a personál této prodejny Vás poté bude informovat o vyřízení celé záležitosti.

Pevně věřím, že nabízený způsob řešení pro Vás bude zcela vyhovující a Vy i nadále zůstanete naším spokojeným zákazníkem.


S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.4.2015 20:27, před 10 lety


Filip Lekeš

Děkuji za kladné vyřízení mojí stížnosti, samozřejmě jsem spokojen s postupem vaší spolecnosti. Hodně mi to pomohlo, sám bych určitě neuspel.

Z internetu jsem se skutečnost o tom ze vysavač nesmí přijít do kontaktu z vodou dočetl,ale v tištěné podobě u vysavače byl pouze strohý manuál... kupoval jsem ho pro to ze pracuje sám a je určen na všechny tipy podlah,což je v manuálu uvedeno hned ze začátku...
každopádně z chyby jsem se poučil,před každým použitím vysavače zkontroluji podlahy v celém domě a ujistim se,ze se nikde nenachází žádná tekutina :-)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.8.2015 15:05, před 9 lety


Filip Lekeš

Hodnocení: