Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#6288Neoprávněné účtování poplatků za tištěné vyúčtování

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2015, před 10 lety

Lenka Borgesová

Znění stížnosti

Vážení,
prosím o vyjádření k následujícímu sporu mezi naší společností a O2 Czech Republic a.s.
Dle zákona o DPH musí mít dodavatel pro elektronickou fakturaci souhlas odběratele. Současně zasílání vyúčtování (daňového dokladu) je poskytovatel služby také povinen poskytovat bezplatně.
Přestože máme ve smlouvě s O2 přímo zakotveno, že požadujeme zasílat papírové vyúčtování, zpoplatňuje nám dodavatel zasílání faktury částkou 17,- Kč.
Společnost O2 odmítla uznat naši reklamaci s odvoláním na speciální ustanovení § 64 odst. 5 zákona o elektronických komunikacích, kde je preferovanou formou vyúčtování elektronické.
Dle názoru našeho daňového poradce, přestože tento zákon preferuje elektronické vyúčtování, musí k němu být současně dle zákona o DPH náš souhlas.
I velké společnosti přece musí dodržovat zákony.

Děkuji a jsem pozdravem ing. Lenka Borgesová


Požadované řešení

vrácení poplatků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2015 15:40, před 10 lety

Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je dle § 63 odst. 2 zákona o elektronických komunikacích povinen ve formě podle odstavce 5 poskytovat bezplatně podle výběru účastníka, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatele, tato vyúčtování ceny za poskytnuté služby:
a) vyúčtování ceny podle druhu služby, nebo
b) souhrnné vyúčtování ceny jednou položkou.

Ustanovení § 63 odst. 5 zákona o elektronických komunikacích stanoví, že po dohodě s účastníkem, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatelem, podnikatel předloží vyúčtování ceny i v jiné formě než elektronické.

V důvodové zprávě k zákonu č. 468/2011 Sb., která zavedla toto pravidlo, bylo řečeno, že podle platné právní úpravy předloží podnikatel po dohodě s účastníkem vyúčtování ceny i v jiné formě než tištěné. Předpokládá se, že standardní forma vyúčtování bude uskutečňována elektronickou formou. Po dohodě s účastníkem, však podnikatel může předložit vyúčtování i v tištěné formě.Tato úprava vychází z rozšíření využívání elektronických prostředků pro spravování financí.

V tomto případě jde tedy o primární podobu vyúčtování, kterou stanoví zákon v případě, že se strany smlouvy nedomluví, že bude poskytována i jiná forma vyúčtování.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.4.2015 15:56, před 10 lety

Pěkný den,
o primární změně v zasílání vyúčtování jsme všechny zákazníky informovali s dostatečným předstihem a to formou tištěného vyúčtování. 6. 12. 2013 následně došlo ke změně ve zasílání vyúčtování za služby. Standardně je tedy nyní možné nyní využívat elektronické vyúčtování za služby, které je k dispozici v aplikaci Moje O2 a je možné si jej kdykoliv vytisknout nebo možnost zasílání papírového vyúčtování, které je však zpoplatněno částkou 19 Kč.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media
O2 Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.4.2015 16:40, před 10 lety


Lenka Borgesová

Naše organizace si ve smlouvě s dodavatelem vybrala formu vyúčtování v tištěné formě. Je to jedna z možností povinného vyúčtování služby a zpoplatnění zasílání vyúčtování pokládám za neoprávněné (konzultovala jsem to i s naším daňovým poradcem). Chápu, že tímto krokem dodavatel značně snížil své náklady, ale neoprávněně je přesunul na odběratele. U žádného jiného dodavatele jsem se s tímto postupem nesetkala.
ing.Lenka Borgesová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2015 11:35, před 10 lety

Bezplatné vyúčtování může být poskytnuto i v jiné než elektronické formě v případě dohody s operátorem. Podstatné tedy je, jakým způsobem je tato skutečnost uvedena ve smlouvě, tedy zda je tištěné vyúčtování poskytováno vedle elektronického nebo namísto něho. Další věcí, která by měla být ověřena, je případná změna smlouvy ze strany společnosti, jak uvádí O2 Guru. Operátorovi je totiž zákonem přiznána možnost jednostranné změny podmínek a pokud účastník v důsledku podstatné změny smlouvy od ní neodstoupí, jsou pro něj nové podmínky závazné.

Nesouhlasí-li účastník s vyřízením reklamace, může podat námitku proti jejímu vyřízení u Českého telekomunikačního úřadu. Námitka musí být podána nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace, jinak toto právo zanikne. Podání námitky podléhá správnímu poplatku. Pokud již uplynula lhůta pro podání námitky, bylo by nutné uplatnit reklamaci pro další zaslané vyúčtování.

Vzhledem k uvedeným odlišným stanoviskům stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.