Společnost


Fidemia Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:115
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#62895Neuznaná reklamace, podezření na podvod, a neplnění povinností prodejce.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.12.2022, před 2 lety

Dominik Vlasák

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 3.1.2021 jsem si objednal elektrickou koloběžku z vámi již bohužel známého e-shopu allhere.cz. Koloběžka mi již přišla s odřeným blatníkem, s e-shopem jsem to řešil, ovšem bylo mi sděleno, že jim budu muset poškozený díl odeslat a oni mi obratem pošlou nový, ale o proplacení nákladů na odeslání balíku firmě si budu muset zažádat. Z jejich odpovědi mi přišlo, že zde nebude sto procentní jistota, že mi náklady budou proplaceny, tudíž jsem od výměny odstoupil a dál jsem to již neřešil, blatník si sám upravil a prodejce nebyl proti při 1., 2. ani 3. reklamaci. Dostávám se k 1. reklamaci. Ta byla z důvodu nefunkčnosti koloběžky a spoustu dalšího (viz. 1. příloha) včetně HLAVNÍ závady, o kterou tu celou dobu půjde, a to bouchání v přední části z oblasti tlumičů při přejezdu i malého hrbolu na asfaltové silnici. Při první reklamaci mi bylo vše kromě dojezdu uznáno a opraveno. Dojezd neuznán a to z důvodu ztráty kapacity baterie, na což je prý záruka půl roku. Bouchání bylo opraveno též. Po několika měsíčním užívání se bouchání projevilo znovu a to s několika dalšími závadami (viz. příloha 2). S prodejcem jsem se domluvil, že jim koloběžku znovu přivezu na reklamaci. Vše bylo opraveno, kromě dojezdu a to se stejným odůvodněním jako při 1. reklamaci. Konkrétně jsem se ptal i na bouchání, kde mi bylo odpovězeno a byl jsem ujištěn, že tato závada je opravena a již se bouchání neprojevuje. Po vyzkoušení tomu tak skutečně bylo. Dne 18.11.2022 se bouchání ozvalo znovu, to bylo již po třetí (viz. příloha č. 3), kde jsem i uvedl, jak požaduji reklamaci vyřešit a to vrácením peněz v plné výši a to: 20 020,- Kč. Již druhý den mi bylo odepsáno, že mi reklamaci zamítají a to z důvodu klasického opotřebení tlumičů, což dle nich je normální jev po ujetí několika kilometrů a děje se to dle nich normálně i na kole či u aut. Ačkoli se prý jedná o běžný jev opotřebení a ne o závadu, reklamace je zamítnuta jako neopodstatněná. Obratem jsem se tázal na důvod zamítnutí, když to předtím opravit šlo (závada je naprosto totožná jako vždy předtím a ozývá se ve stejných situacích, jako VŽDY předtím) a také jak to bylo opraveno v předchozích reklamacích. Na to se mi dostala pouze odpověď, že v předchozích reklamacích byly i jiné závady, které byly řešeny reklamačně, ale na toto se reklamace nevztahuje a není to reklamovatelná vada. Ačkoli mi nebylo odpovězeno na ani 1 dotaz, ptal jsem se znovu. Napsal jsem, že prosím o znovu přečtení předchozího e-mailu, neboť se mi nedostala odpověď na žádnou mou otázku. Dodal jsem také, že moc prosím, aby nechodili kolem horké kaše, jak se říká, a napsali mi reálný důvod zamítnutí reklamace. Na to mi během celého dnešního dne nebylo zodpovězeno (poslední e-mail jsem jim zaslal včera, tudíž na odpověď měli celý dnešek). Celá e-mailová komunikace viz. příloha č. 4. Jak jsem již psal, dle nich je to běžný jev opotřebení tlumičů při najetí několika kilometrů a stejně tomu je tak i u aut či jízdních kol. Po rozhovoru s mým bratrem, který je automechanik, jsme usoudili, že je to velký nesmysl, neboť u aut se tlumiče mění pouze preventivně a to po 80 000 najetých km a to za předpokladu velkého zatížení. Koloběžka má najeto necelých 1800km, maximální nosnost je 200kg a koloběžka je určena pro maximálně 2 osoby. 2 osoby na koloběžce nejezdily, pouze výjimečně a to max. 3x, kde zatížení bylo maximálně 160kg. Jinak vždy jezdila jedna osoba se zatížením maximálně 110 kilogramů.

Pomůžete a poradíte mi prosím, jak se bránit? Záruka by měla končit za měsíc a kousek, tudíž to spěchá.

Děkuji Vám mnohokrát, s pozdravem Dominik Vlasák


Produkt

Jedná se o elektrickou koloběžku


Požadované řešení

Vrácení peněz - odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2022 11:38, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 15:14, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.