Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,obracím se na Vás se stížností na Kamenný obchod s.r.o. v České Lípě.Dne 27,01,2015 jsem na prodejně reklamoval telefon Samsung S3 mini,který vykazoval vady -nenabíjel se a nešel obchod play.Dne 25,02,2015 jsem byl nejprve kontaktován tel.prodejcem s tím,že reklamace byla neoprávněná,přístroj nesplňuje předpoklady a podmínky pro provedení záruční opravy(odstraněn štítek imei)A s tím,že ode mne požadují úhradu nákladů spojených s neoprávněnou reklamací.Vyzvednutí telefonu bylo podmíněno uhrazením částky 411,-Kč.Proto jsem byl dne 15,03,2015 nucen se obrátit na ČOI,která v Kamenném obchodě provedla šetření dne 18,03,2015,tentýž den nám byl vydán i telefon-zároveň s výzvou k úhradě nákladů spojených s neoprávněnou reklamací,kde požadují zaplatit 411,-Kč do 30 dnů z důvodů nedodržení záručních podmínek a jim vzniklé škody za diagnostiku a náklady s tím spojené.Dále uvádí že výzvu mám považovat jako předžalobní a pokud částka nebude uhrazena předají celou záležitost právnímu oddělení.Myslím,že pokud prodejce telefon přejímal měl možnost nás na chybějící imei upozornit a telefon nepřevzít.Podotýkám,že si nejsem vědom že by štítek v tel. nebyl.Telefon mám původní-zak. v Kam. ob. a imei lze dohledat v nastavení telefonu.Navíc mi nepřijde,že by chybějící imei souviselo s vykazujícími vadami telefonu.
Mobilní telefon Samsung Galaxy SIII mini (18190)-černý 8 GB
Požaduji,aby Kamenný obchod převzal zodpovědnost za reklamaci a tím i náklady s tím spojené.Jako prodejce s praxí a zkušenostmi,by měl být schopen při převzetí telefon zkontrolovat a v případě pochybností mě upozornit a případně reklamaci nepřijmout.Bylo to jeho rozhodnutí zaslat telefon do servisu Britex-s.r.o,já nejsem odborníkem, který by dokázal profesionálně posoudit vady mobilního telefonu,nebo podmínky pro plnění reklamace.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel reklamoval vadu věci, měl by se prodávající v reklamačním řízení zabývat posouzením povahy vady. Pokud byla reklamace zamítnuta z důvodu stržení samolepky, muselo by stržení být příčinou vzniklé vady, jinak reklamace nebyla vyřízena řádně. K předchozím ujednáním omezujícím nebo vylučujícím možnost uplatnit práva z vad (např. podmíněním zachováním samolepky) se nepřihlíží. Samolepka IMEI může sloužit k určení, zda se jedná o zakoupenou věc, nicméně toto číslo je možné získat i přímo z telefonu.
Ustanovení § 19 z. o ochraně spotřebitele ukládá prodávajícímu povinnost reklamaci přijmout a vyřídit. Jedná se tedy o zákonnou povinnost a náklady na její splnění jdou k tíži prodávajícího a nelze je přenášet na spotřebitele. Argument, že spotřebitel zneužil svého práva, reklamoval bezvadné zboží, a způsobil tak obchodníkovi zbytečné náklady, neobstojí. Je-li zjevné, že se jedná o šikanu ze strany zákazníka a věc nemá žádné vady nebo je způsobil sám zákazník, prodávající má vždy možnost reklamaci zamítnout, aniž by mu vznikly nějaké náklady.
Dobrý den,
reakce našeho obchodu bude stejná jako při jednání s ČOI. Dle zjištění autorizovaného servisu byla stanovena vada: instalace nevhodného software a následné podezřelé zápisy na vnitřní paměť telefonu(přepis IMEI), jež měly mít vliv na zjištění, zda se jedná o telefon skutečně zakoupený v ČR. Bohužel toto není v silách prodejce zjistit. Stržení samolepky bylo již sekundární... Znemožnilo řádnou evidenci telefonu.
IMEI je pro servisní středisko alfa omega při zajištění servisního zásahu. V tomto případě se jednalo o úmyslný zásah uživatele do systémové paměti a servis pojal podezření pokusu o podvod či úmyslného zakrytí chybné manipulace se zbožím či jeho záměně.
Z tohoto důvodu požadujeme po zákazníkovi úhradu nákladů vzniklých při tomto nestandardním řešení chyby vzniklé vlastním neodborným zásahem. Máme za to, že zákazník věděl o tomto svém zásahu a snažil se tímto svým jednáním způsobit škodu servisnímu středisku popř. prodejci.
Zvažovali jsme ještě žalobu, ale vzhledem k tomu, že se jedná o osobu nezletilou jsme po dohodě s právním odd. přistoupili pouze k náhradě škody.
Dle ČOI není možno podmínit vydání zboží úhradou servisního poplatku, ale můžeme se bránit soudní cestou a vymáhat škodu vzniklou z úmyslného protiprávního jednání.
S pozdravem
Tomáš Vogel
Kamenný obchod s.r.o.
Dobrý den,
s vyjádřením Kamenného obchodu nemohu souhlasit a nadále trvám na tom,že telefon je původní,zakoupený v Kamenném obchodě a nedošlo k žádnému zásahu.
Nevím jak jste došli k Vámi popisované závadě,původní Vaše vyjádření znělo,že přístroj nesplňuje podmínky pro provedení záruční opravy z důvodu-(odstraněn štítek imei)Ve vyjádření aut. servisu Britex ,není zmínka o zásahu do telefonu,jako řešení mi byla nabídnuta aut. servisem Britex nezáruční oprava- výměna vadné sys. desky v cenovém návrhu 2302,63 Kč.
V příloze posílám reklamační protokol s vyjádřením dodavatele ,taktéž vyjádření aut. servisu Britex.
Místo nějaké smírčí dohody mě tu obviňujete z pokusu o podvod a poškození prodejce a vyhrožujete mi žalobou.
Je vidět,že máte praxi v zastrašování a jste si vědomi toho,že většina lidí nemá prostředky a chuť se domáhat svého práva soudně.
Ostatně spokojenost Vašich zákazníku lze vidět i na internetu v diskuzích,škoda,že jsem je nečetl před nákupem u Vás.
Podmínky vzniku nároku na náhradu škody prokazuje poškozený, za kterého se v tomto případě považuje prodávající. Vzhledem k tomu, že rozpor mezi stranami spočívá i ve tvrzení, zda je reklamace oprávněná nebo nikoli, je důležité určit datum koupě. Zboží bylo dle doložených dokladů zakoupeno dne 4.12.2013. Reklamace tedy byla uplatněna později než šest měsíců od převzetí věci. V takovém případě, pokud mezi prodávajícím a kupujícím existuje spor o existenci vady, doporučujeme spotřebiteli, aby nechal zboží posoudit nezávislým odborníkem. Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele a ze závěru znaleckého posudku bude tedy patrné, že se jedná o vadu, na kterou se vztahuje záruka, má spotřebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy a na úhradu znalečného. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení a mechanické poškození.
Vzhledem k tomu, že prodávající trvá na neoprávněnosti reklamace, doporučujeme spotřebiteli, aby si telefon převzal, pokud tak ještě neučinil a zvážil případné rozporování odůvodnění reklamace. Nám nepřísluší posuzovat, zda je konkrétní reklamace uplatněna oprávněně nebo nikoli. O své odpovědnosti má primárně rozhodnout prodávající a pokud s tím spotřebitel nesouhlasí, je potřeba, aby se k existenci vady vyjádřil jiný odborník. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme s nedosažením dohody.