Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#62914Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2022, před 2 lety

Monika Novotná

Znění stížnosti

Dobrý den.
Dne 1.12.2022 jsem uhradila předem objednávku, která byla rozdělena do pěti balíčků.
Doručeny byly jen tři.
U dvou nedoručených zásilek jsem na stránkách prodejce mall.cz zažádala o storno obou objednávek (**). Čtvrtá objednávka byla stornována, druhá údajně nelze stornovat, protože balíček už je na cestě. Ovšem na stránkách Balikovna.cz je od 1.12.2022 stále stejná informace: "Přeprava zásilky k Balíkovně."
Ze zákaznického servisu opakovaně dostávám odpověď, že to prověří a obratem mne kontaktují. Jenže už týden dny nikdo není schopen odpovědět, co se tedy děje, kdy a zda vůbec mi vrátí peníze za balíček, který už nechci. Nikdo ze zákaznického servisu se mnou nekomunikuje, pouze mi odepisují až na mé urgence, a to, že mám čekat.
Čekám a nic se neděje. Nejsem informována o průběhu. Píši jim denně na e-mail, na FB, na messenger, ale stále nedostávám jasnou odpověď na to, kdy mi vrátí mé peníze. Včera jsem zaslala odstoupení od smlouvy. Přišla odpověď, že požadavek bude předán na příslušné oddělení. Čekala bych, že se mi příslušné oddělení ozve, ale znovu, nikdo mne od nich nekontaktuje.
Jsem netrpělivá, ano. Do vánoc zbývají dva týdny a já teď nemám ani zboží, ani peníze.
Od 5.12.2022 to řeším, dnes je 9.12.2022 a já stále nemám relevantní odpovědi, ani peníze. Za celý týden nejsou schopni nic vyřešit.


Produkt

hračky


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2022 13:43, před 2 lety

V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.12.2022 08:20, před 2 lety

Dobrý den. Velice mě mrzí komplikace s Vaší objednávkou. Dle dostupných informací již byly platby za obě zásilky vráceny na Váš účet. Byla Vám odeslána kompenzace za zdlouhavější řešení situace. S pozdravem, Jana overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.12.2022 18:03, před 2 lety


Monika Novotná

Hodnocení:

Komentář: Po dvou týdnech konečně vyřešeno. Ano, slevu na další nákup jsem obdržela a využila. Nicméně o tento obchod jsem již ztratila zájem.
Děkuji vasestiznosti.cz za pomoc.